Films waar ik naar uitkijk in 2014

Laatst deelde ik al mijn top 5 van favoriete films met jullie, en nu is het tijd voor de films die ik nog wil zien! Alle films komen dit jaar (2014) uit, en ik kan echt niet wachten tot ze uitkomen.. Kijk je mee?

#5 Pijnstillers
[nog geen trailer uit]

Casper doet een paar stappen naar voren. Het klamme zweet staat in zijn handen. Even heeft hij het gevoel dat hij droomt en straks in zijn bed wakker wordt. Hij heeft zich het laatste halfjaar zo vaak voorgesteld hoe het zou zijn als hij bij zijn vader voor de deur stond. Maar nu is het geen inbeelding, het is echt! Eén handeling en hij weet hoe zijn vader eruitziet. Casper haalt diep adem en drukt op de bel... Casper woont alleen met zijn moeder. Zijn vader verliet het gezin toen Casper nog een baby was. Casper heeft nooit echt de behoefte gehad om zijn vader te leren kennen. Maar wanneer zijn moeder ernstig ziek wordt, wil hij niets liever dan zijn vader vinden. Via via weet hij het adres van zijn vader te achterhalen. Hij kan hem nu eindelijk ontmoeten...

Pijnstillers is de zevende film van Carry Slee die uitkomt. Deze maand beginnen ze (of zijn al begonnen) met filmen en het is de bedoeling dat de film in september al in de bioscoop te zien is. Na het vorige succes van 'Spijt' ben ik heel benieuwd naar deze film!

#4 Nena
[nog geen trailer uit]

Als de zestienjarige Nena wordt geconfronteerd met een zelfmoordpoging van haar invalide vader is ze tot op het bot gekwetst door zijn doodswens. Tegelijkertijd wordt ze voor het eerst van haar leven hevig verliefd op Carlo, wiens vader net uit de kast is. Onttrokken aan het oog van de volwassenen - die worstelen met mislukte huwelijken, nieuwe liefdes en de ondraaglijkheid van de aftakeling – verkennen ze de mogelijkheden en grenzen van hun vriendschap, liefde en seksualiteit. Maar terwijl ze haar eigen levenslust ontdekt, beseft Nena dat het bestaan voor haar vader steeds uitzichtlozer wordt.

Het is niet dat het verhaal van de film me zo aanspreekt, maar toch wil ik deze film heel graag zien, omdat ik er zelf in heb gefigureerd. Totaal niet iets groots, maar misschien dat je me ergens kunt zien op de achtergrond, haha. Aangezien de regisseuse op onze school had gezeten, wilde ze stukken van de film op onze school opnemen. De film speelt zich af in 1989 (het jaar dat de Berlijnse Muur valt dus) en daarom werden we ook gekleed in deze stijl. Dat was echt heel grappig, iedereen in school liep rond in de jaren 90 kleding! De film komt waarschijnlijk in september uit. 

#3 Faults in our stars
Hazel werd drie jaar geleden opgegeven, maar een nieuw medicijn rekt haar leven voor nog onbekende tijd. Genoeg om een studie op te pakken en vooral niet als zieke behandeld te worden. Augustus, Gus, heeft kanker overleefd - ten koste van een been.Vanaf het moment dat Hazel en Gus elkaar ontmoeten, lijkt er geen ontsnappen aan de zinderende wederzijdse aantrekkingskracht. Maar Hazel wil niet iemands tijdbom zijn.

Toen bijna iedereen die ik ken aan de John Green ging (haha), moest ik er zelf ook aan geloven. Aangezien ik heel veel goeds hoorde over Faults in our stars heb ik die gelijk gelezen, en ik ben om! Ik vind het verhaal erg mooi en kan daarom ook niet wachten tot de film uitkomt, op 5 juni.

#2 Divergent
Het verhaal speelt zich af in het futuristische Chicago. Beatrice (Shailene Woodley) is een van de vele tieners die op haar 16e uit één van de 5 groeperingen moet kiezen waarin de stad verdeeld is: oprechtheid, onverschrokkenheid, eruditie, vriendschap en zelfverloochening. Uit een test moet blijken welke het beste bij haar past. Beatrice maakt aan de hand van de test haar keuze en krijgt in haar gekozen factie te maken met een heftige inwijding, die het uiterste van haar vraagt. Maar niet alleen van haar. De concurrentie is groot, wie zal het halen en wie wordt voor eeuwig verbannen?

Dan een film die al bijna uitkomt, namelijk Divergent. De film komt uit op 21 maart in Amerika, en dan iets van een week later in Nederland. Voordat ik de film ga zien wil ik toch eerst het boek lezen, want anders ben ik bang dat ik er niet veel van begrijp, haha. Wist je trouwens dat de hoofdrolspeler, Shailene Woodley, ook de hoofdrol heeft in The Faults of our Stars? 

#1 Mocking Jay Part 1
[nog geen trailer uit]

Tegen alle verwachtingen in heeft Katniss Everdeen (Jennifer Lawrence) de Hongerspelen twee keer overleefd. Maar ondanks dat ze de bloederige arena levend heeft verlaten, is ze nog steeds niet veilig. Haar geliefde Peeta Mellark (Josh Hutcherson) is gevangen genomen door Het Capitool dat uit is op wraak en president Snow maakt duidelijk dat niemand veilig is. Katniss groeit uit tot het gezicht van de revolutie, een opstand van de districten die zich verzet tegen de regering die hen regeert en verhongert. Bij de massa wordt ze bekend als hun 'spotgaai'.

Hoe kan het ook anders, Mocking Jay staat natuurlijk op nummer 1. Op 13 april komt er al een teaser uit van de trailer en daar ben ik zó benieuwd naar! Part 1 komt uit op 20 november, dus dat is vandaag nog 257 dagen wachten, helaas.

Welke film die dit jaar uitkomt wil jij graag zien?