MUA Undressed Eyeshadow Palette

In Engeland zag ik bij de Superdrug een heel mooi schap met allemaal MUA make-up. Er waren zoveel mooie dingen dat het wat overweldigend was, maar wat mij wel gelijk opviel waren de oogschaduw paletten. Ik had er op verscheidene blogs al wat over gehoord, en nu ik ze voor het eerst zag in de winkel, was ik verkocht. Ik draag niet heel vaak oogschaduw maar wanneer ik het draag, gebruik ik het liefst neutrale kleuren. Dit palette was dus helemaal geschikt voor mij! Ben je benieuwd of dit palette van maar £4 het geld waard is? Lees dan snel verder!

Het palette kost £4, dat is omgerekend zo'n €4,87. Heel goedkoop voor zo'n mooi palette met 12 oogschaduw kleuren! Ik vind de verpakking er goed uitzien. Het is niet het mooiste palette wat ik ooit heb gezien, maar voor het geld vind ik 'm er erg leuk uitzien. Wat ook fijn is, is dat het palette in een mooi doosje met een transparante deksel zit. 

Het palette bevat veel kleuren met een shimmer erin. Alleen op de bovenste rij zie je drie matte kleuren (de eerste, derde en vijfde). Er zitten zowel warme als koele kleuren in het palette, maar die zijn wel goed met elkaar te combineren.

Op naar de swatches!
De bovenste rij bevat de lichtste kleuren. De eerste twee zou je dan ook prima kunnen gebruiken als highlighter, want daar zijn ze perfect voor. Ik heb ze een paar keer aangebracht voor de foto, en ik ben verbaasd over de pigmentatie! De matte kleuren hebben niet heel veel pigment, maar de niet-matte kleuren des te meer.

En dan de tweede rij, wauw.. Hiervan heb ik twee laagjes aangebracht. Hoewel ik al verbaasd was over de eerste rij van de eerste zes oogschaduw kleuren, was ik al helemaal overdonderd toen ik de tweede rij zag. Dat komt misschien ook wel omdat er geen één kleur tussenzit zónder shimmers.

Ik ben erg blij met mijn nieuwe oogschaduw palette van MUA, er zitten veel mooie kleuren in die heel goed draagbaar zijn en ik ben heel erg te spreken over de pigmenatie. De matte kleuren zijn dan niet super, maar dat zie ik wel door de vingers voor de prijs die je voor het palette betaald. De kleuren met shimmers zijn daarentegen wel erg goed gepigmenteerd. 

En het goede nieuws is, is dat je het palette niet alleen kunt kopen in het buitenland, maar vanaf vorige maand ook in Nederland! Bij 100 fillialen is het merk te vinden in de Kruidvat, dus als je het palette wil aanschaffen zou ik zeker even een kijkje nemen bij een Kruidvat filliaal met een MUA schap.

Wat is jouw favoriete oogschaduw palette?