Tip | PicMonkey.com!

De meeste van jullie weten waarschijnlijk al wel, dat Picnik, een heel handige bewerkingssite, weggaat. Zelf was ik ook een van de vele fanatieke gebruikers van Picnik en daarom vind ik het ook heel jammer dat de site binnenkort niet meer bestaat (na 19 april). Maar, gelukkig heb ik een oplossing voor jullie! Ik heb een soortgelijke site gevonden die bijna precies het zelfde werkt als Picnik! Lees maar mee op de volgende pagina...

 Als je naar PicMonkey.com gaat, is dit het eerste wat je ziet. Om een foto te uploaden, klik je op ´Edit your photo´. PicMonkey is net zoals Picnik gewoon gratis, fijn!

Als voorbeeld neem ik de collage die je ook al in het begin van dit artikel zag. Alleen... dan mét tekst! Als je op ´Edit your photo´ hebt geklikt en een foto hebt ingevoegt, kom je hier terecht. Links zie je alle kopjes, zoals je die ook al bij Picnik had. Het is een beetje uitvogelen waar alles staat in het begin, maar je raakt er al heel snel aan gewend. Bij de Basic edits kun je o.a. een afbeelding vergroten en verkleinen (resize), wat ik  echt heel vaak gebruik.

Bij overlays kun je o.a. blokken of hartjes invoegen. Dit kon je bij Picnik ook al, dus ik vind het heel fijn dat je dit bij Picmonkey ook weer hebt.

En als je dan zo´n blok hebt ingevoegt, kun je de kleur veranderen. Ook kun je de kleur laten doorschijnen, wat voor een heel tof effect zorgt! Dit kon ook al bij Picnik, alleen kon je bij Picnik de kleur wit niet laten doorschijnen, heel raar. Maar, dit kan bij PicMonkey dus wel!

De tekst bij Picmonkey vind ik ook géweldig! Bij Picnik had je ook al hele mooie teksten (vooral de laatste tijd toen alle lettertypes gratis waren), maar wat heb ik mooie, nieuwe lettertypes ontdekt bij Picmonkey! O.a. Quiksand en Lobster Two, die je ook dagelijks wel in mijn artikels tegenkomt.

Wanneer je de tekst hebt toegevoegt, kun je evt. ook nog een rand om de afbeelding heen doen, effect toevoegen etc. etc. Bij deze afbeelding voeg ik nog een pijltje toe, zodat jullie weten over welke website het gaat. Dat ziet er dan uiteindelijk zo uit:

Wanneer je denkt dat je klaar bent, klik je op ´Save´. Vervolgens sla je de afbeelding op in je computer en je bent klaar! Net zoals bij Picnik zijn er ook dingen op PicMonkey waar je eerst voor moet betalen, maar er zijn ook genoeg leuke dingen te vinden die je niet hoeft te betalen, dus dit is helemaal niet nodig. Wat nog wel anders is aan PicMonkey, is dat je er nog geen collages mee kan maken. De collages op Picnik vond ik ook altijd heel handig om te maken, maar die heb je op PicMonkey dus niet. Maar, niet getreurd; want als je op de homepagina van PicMonkey komt, zie je in een groen vakje ´Collage and more coming soon!´ staan, dus het komt er wel aan...

Q: Hebben jullie wat aan deze tip? Welk bewerkingsprogramma gebruik jij?