Back from France!


I'm back! Een paar van jullie hadden dat vast al wel gemerkt op Twitter, maar ik ben na iets meer dan 2 weken weer terug in Nederland! Frankrijk was heel erg mooi, en stiekem mis ik het nu ook al een beetje, maar ben ik toch ook wel heel erg blij dat ik weer thuis ben en weer in mijn eigen bed kan slapen, meer ruimte heb etc. etc. We zijn ook nog een poosje in België en Normandië geweest, maar van Parijs heb ik toch de meeste foto's gemaakt. Ik heb de mooiste uitgezocht en die bewerkt met Pixlr, en het resultaat wilde ik jullie natuurlijk niet onthouden!


 Op de camping in Parijs

Omdat we eerst een paar dagen op een camping in België bleven, was het reizen naar Parijs niet heel erg lang, zo fijn! Onze camping plek was heel erg mooi, we stonden naast de Seine (!) (zie foto hieronder). Het was wel heel erg druk, om de minuut kwam de metro langs en ook waren er heel veel boten- en vliegtuigen. Ach, wat wil je ook in Parijs?!   

 Campingplek naast de Seine, zo mooi! 

 <3

 De Eiffeltoren

De dag nadat we aangekomen waren in Parijs, hebben we lekker uitgerust en geluierd, dat ook omdat het er zo warm was! Iedere dag wel iets van 30 graden, heerlijk. Later in de middag zijn we naar de Eiffeltoren geweest en dat was zó mooi! We zijn er tot 's avonds laat geweest en hebben daarom ook nog de lichtjes zien branden. Dit stukje heb ik ook gefilmd, dus dat krijgen jullie ook binnenkort te zien!

 Eiffeltoren vanaf beneden

We zijn overigens niet in de Eiffeltoren geweest, omdat de rij véél te lang was, helaas! Wel zijn we op de Notre Dame geweest, maar daar vertel ik zo meer over ;-) 

 Mont Martre!

De volgende dag gingen we naar Mont Martre, een van de zeven heuvels van Frankrijk. Hier had je dan ook een prachtig uitzicht over Parijs! We zijn ook in de Sacré-Coeur (kerk) binnen geweest. 

 Crèpe eten in Mont Martre

In Frankrijk (Parijs) kom je zoveel crèpe kraampjes- en winkels tegen, jammie! Deze (op de foto hierboven) in Mont Martre vond ik toch het lekkerst: met suiker, vanille ijs en fruit: yum!

 In Île de la Cité waar ook de Notre Dame staat

We hebben ook een dag met de metro gereisd, omdat dat net even wat sneller ging. Het is soms zo druk in zo´n metro, niet normaal! We zaten ook een keer helemaal tegen elkaar aan gedrukt, gelukkig was het maar een paar 100 meter reizen, want anders hou je het niet lang zo vol.  

De Notre Dame!

Ook zijn we in de Notre Dame geweest en er zelf nog boven op gestaan. Met 30 graden zoveel trappen op was best zwaar, maar het uitzicht was het zeker waard; zo mooi! Gewoon een heel uitzicht over Parijs! 

 Op de Notre Dame; je ziet in de verte o.a. de Eiffeltoren

 En wat een mensen als je daar boven op staat!


Als je helemaal boven was op de Notre Dame, kon je ´m helemaal rondlopen. Zo zag je niet alleen de voorkant van de stad, maar ook de achterkant!

 Nog een foto van op de Notre Dam met rechtsboven Mont Martre met helemaal bovenaan de Sacré-Coeur

 De Seine

De brug Pont des Arts met allemaal sloten

Op de brug Pont des Arts (nog in Île de la Cité) zaten allemaal liefdessloten, wat me gelijk deed denken aan Keulen. Niet dat ik daar al een keer ben geweest, maar daar heb ik ook al zoveel over gelezen.  

 Sloten, sloten, sloten...


 Beeld van Parijs vanaf de Art de Triomphe

 Strand van Normandië

De laatste week zijn we nog naar Normandië geweest om daar wat dorpjes/stranden te bekijken die heel bekend zijn door wat er is gebeurt (bij de Tweede Wereldoorlog). 

 Strand

Deze foto´s komen van een van de eerste dagen, waar we mooi aan het strand de zonsondergang zagen en de zee steeds hoger werd. 

En dit was een beeld van mijn vakantie! Bij de laatste camping (in Normandië) stonden we naast het zwembad, dus daar hebben we ook lekker veel gezwommen. Ik heb ook van sommige stukjes wat gefilmd, dus er komt ook een vakantie filmpje aan met (bijna) alles wat we hebben gedaan. En natuurlijk vinden jullie in mijn volgende Sneak Peek of My Life artikel ook veel foto´s van mijn vakantie ;-) 

Ik heb mijn blog natuurlijk wel heel erg gemist, ook al was zo´n pauze voor 2 weken niet eens zo heel erg. Ik heb het heel erg naar mijn zin gehad, maar heb ook wel weer heel veel zin in bloggen! Over ongeveer een week moet ik ook weer naar school, dus ik hoop dat het me gaat lukken om alvast wat voor te schrijven, ook al zouden de eerste lesdagen vast nog niet heel boeiend zijn, haha. 

Ben jij ook op vakantie geweest?