Winterlicous Tag!



Nog 8 uur wachten... en dan is de kortste dag van het jaar aangebroken! Oké, winter dus.. De sneeuw is inmiddels al weer weg (maar toch blijven we hopen op een witte Kerst, toch?), maar toch voelt het al hartje winter met de kou en de kale takken buiten. De ''winter'' tags gaan al een tijdje rond op Youtube en blogs, en vandaag ga ik er ook eentje doen! Deze komt van Macbarbie07 (Bethany), een van mijn favoriete (Amerikaanse) Youtubers evar. Bethany is Amerikaans (dûh), dus ik heb de vragen even vertaald. Dus ben je benieuwd wat ik zo leuk vind aan de winter en wat mijn favoriete kleding- en make-up is in de winter? Klik dan snel op de ''lees verder'' knop!


1. Wat is je favoriete winter nagellak? 
Aaargh, hier kan ik echt niet tussen kiezen! Sowieso vind ik goud en rood kleuren die bij de winter passen, omdat het warme kleuren zijn en daarnaast hoort het ook helemaal bij Kerst. En natuurlijk niet de glitterlakjes te vergeten! Hieronder zie je mijn top 3, van links naar rechts: MNY nr. 445, La Femme (zonder naam) en Essence 03 Hello Holo. Het gouden lakje heb ik al heel vaak gedragen, vooral voor kerst nail-arts. Het lakje van La Femme heb ik nog niet zo heel lang, maar het is een echte beauty! Er zitten echt prachtige glitters in, heel geschikt dus voor deze maand. En dan als laatste de holografische topcoat van Essence. Deze vind ik ook prachtig, en je kunt 'm overal overheen dragen!


2. Wat is je favoriete winter lip product? 
Niet zo'n beste foto (maar op deze foto zag je mijn nagels goed met de gouden nagellak van MNY en de holografische topcoat van Essence van de foto erboven), maar mijn favoriete lipproduct is zeker deze lipbalm van Burt's Bees, de normale versie. Deze heb ik al best wel lang, maar toch blijft ie bij mij in de winter op numero uno staan, omdat ie zoveel doet voor mijn lippen. Op de tweede plek staat bij mij mijn Balmi lipbalsem, omdat ie naast verzorgen ook nog heerlijk ruikt.

3. Wat is je meest gedragen winterse kledingstuk? 
Zo vaak heb ik 'm nog niet gedragen, maar ik weet zeker dat dit een favoriet word! Deze uilentrui van de Primark (hieronder) is heerlijk warm en daarnaast ook zo cute!



4. Wat is je meest gedragen winter accessoire? 
Sowieso een sjaal! Ik draag het hele jaar sowieso veel sjaals (behalve in de zomer dan), vooral veel tube sjaals. Deze sjaal komt van de Primark en de bordeauxrode kleur vind ik super. Ook de sjaals van de Hema vind ik heel fijn, ze kosten maar €5 en zijn toch heel leuk en heel warm!

5. Wat is je favoriete winterse geurkaars?
Voor sommigen is dit zo op te noemen, maar nee, ik weet het echt niet. Ik mag ook geen kaarsen op mijn kamer branden en heb ik dus ook geen geurkaarsen, dus ik heb geen idee... Maar geurkaarsen die ik wel eens zou willen branden, zijn de geuren met appel en kaneel. Dat lijkt me zo'n lekkere winterse geur. <3


Bron foto's: We heart it

6. Wat is je favoriete winterse drank? 
Sowieso warme chocolademelk! En dan eventueel met slagroom en wat cacaopoeder eroverheen, heeerlijk. En als ik voor wat gezonder wil gaan: thee! Ook altijd goed en je word er altijd weer helemaal warm van.

7. Wat is je ''all time'' favorite' Kerst film? 
Zeker weten Home Alone! Er zijn nog wel een paar andere kerst films die ik heel erg leuk vind om te kijken, maar Home Alone staat toch echt bij mij op nummer één. Omdat we deze ieder jaar kijken en 'hij' nooit verveeld, en Kevin is gewoon zo'n schattig jongetje...

Bron foto's: We heart it

8. Wat is je favoriete winter/Kerst liedje? 
Dan kies ik voor een Kerst liedje natuurlijk! Normaal is dat een liedje zoals 'Last Christmas' of 'Santa Baby', maar dit jaar heb ik een nieuw liedje gevonden waar ik helemaal fan van ben. Het liedje is dan niet zo nieuw meer (nouja, 2010), maar ik vind het een heel erg leuk liedje. Het liedje is van Savannah Outen (origineel) en het heet 'The Song of Christmas time'. Luister maar eens, hij is echt heel erg leuk!

9. Wat is je favoriete kerst eten?
Moeilijk, moeilijk.. Wij hebben niet echt iets vast staan wat we ieder jaar met Kerst gaan eten, dus ik heb ook niet echt een favoriet.. Ik vind het wel heel leuk om te gourmetten met de familie, telt dat mee? Haha. ^^



10. Wat is je favoriete Kerst decoratie van dit jaar?
Sowieso iets in de Kerst boom, dat lijkt altijd zo gezellig! We hebben sinds dit jaar ook een cupcake kerstbal (zie vorig artikel) die ik wel heel erg leuk vind, dus ik denk dan dat ik daar voor kies.  

11. Wat staat er bovenaan je Kerst wishlist? 
Wij vieren geen Kerst met de familie (wij doen al Sinterklaas), maar iets wat wel heel hoog op mijn wishlist staat, is het 'Fame' parfum van Lady Gaga. Die lijkt me zo lekker!

Bron foto: We heart it 

12. Wat zijn je plannen voor de kerstvakantie dit jaar? 
Vooral heel veel uitrusten van school, haha! En daarnaast ook natuurlijk gezellig Kerst en Oud en Nieuw vieren met de familie, afspreken met vriendinnen, en ook ga ik naar mijn tante en oom om spekkedikken en kniepertjes te bakken (kennen jullie dat?), jammie!

En dit was de tag! Ik hoop dat jullie 'm leuk vonden om te lezen, ik vond het in ieder geval wel erg leuk om 'm te doen. Ik zit nu helemaal in zo'n winterse Kerst sfeer, haha! ^^ Ik tag niemand, wie 'm over wil nemen, mag 'm overnemen! Als je 'm overneemt zou ik het wel even willen weten, zodat ik ook kan zien hoe jij 'm hebt ingevult. ;-)

Wat vinden jullie van de winter?