Tag: best of 2012!

Het is nog steeds niet echt te geloven, maar het is toch echt waar: 2013 is begonnen! Het leek me leuk om deze tag van Macbarbie07 (ja, alweer!) over te nemen, omdat je hierbij een beeld krijgt van wat mijn favoriete producten waren in de categorieën beauty, fashion en random. Ik wilde dit sowieso al van mijn beauty producten doen, maar toen ik zag dat Bethany er een tag over had gemaakt, leek het me ook heel leuk om deze over te nemen. Als je benieuwd bent naar de tag, lees dan snel verder...

Beauty:

Favorite face product - mijn Catrice foundation! Ik kocht 'm in het begin van het jaar, en inmiddels is 'ie' bijna op. De foundation dekt goed en overleeft een dagje school ook, heel fijn! En daarnaast is ie' ook heel budget, voor 6 à 7 euro heb je 'm al in huis!

Favorite cheek product - Mijn blush van MAC ofcourse! Die kocht ik in juni en het is echt mijn beste blush evar. Geeft een mooi kleurtje af en het blijft daarnaast ook nog eens heel goed zitten! Echt een verschil met andere blushes die ik heb, deze zijn wel mooi, maar blijven echt niet goed zitten.


Favorite eye product - Zeker weten mascara's, want oogschaduw gebruik ik doordeweeks niet... Ik zit nu al elke morgen in tijdnood, haha! Ik heb vorig jaar een boel mascara's gebruikt, maar dit zijn toch mijn favo mascara's. De Essence Get Big Lashes! mascara en de Essence maximum definition volume (kan het nog langer?) mascara. Beide Essence mascara's, gewoon lekker budget, maar toch zijn ze heel erg fijn.


Favorite lip product - Mijn Balmi natuurlijk! Deze heb ik nog niet suuuperlang, maar toch is dit zeker weten mijn favoriete lip product, want hij is gewoon zo fijn en ruikt daarnaast ook nog heerlijk. En de verpakking is ook nog eens super cute en heel fijn/makkelijk in gebruik.

Favorite skincare product - Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet heel erg veel gezichtsproducten gebruik, en dat vind ik eigenlijk wel prima zo. Oog make-up remover, wat tonic (of cleansing gel/facewash) en daarna wat dagcrème. Lekker simpel, prima zo! Deze dagcrème van Kruidvat heb ik nu ongeveer 2 maanden en ik gebruik 'm iedere ochtend- en avond. Gewoon een goede dagcrème die snel opdroogt en mijn gezicht ook heel zacht maakt. Misschien dat ik binnenkort de nachtcrème ervan ook wel aanschaf, wie weet.


Favorite nailpolish - Hier kan ik echt niet tussen kiezen, daarom heb ik toch maar twee gekozen (hopelijk vergeven jullie het me, haha). Twee lakjes die ik echt onwijs vaak heb gedragen vorig jaar zijn deze twee (van links naar rechts): MNY 445 en NYC 253 Mint Macaroon. Mint Macaroon is een heel zomers mint lakje en het gouden lakje van MNY (helaas zonder naam) is eigenlijk het tegenovergestelde, en meer een kleur voor de winter. Maar toch heb ik dit lakje ook vaak gedragen in de zomer tijden. Staat bijvoorbeeld heel erg leuk op je ringvinger en de rest van je nagels in een ander kleurtje!


Favorite hair product - Dat zijn er ook weer twee! Als eerste het  haar serum van de Action. Toen in maart (volgens mij) heel veel beauty blogs schreven over dit product, werd ik ook wel heel nieuwsgierig ernaar. Voor het kleine prijsje van €3 kon ik 'm natuurlijk niet laten liggen, en ook ik ben blij verrast over dit product. Naast dat het een heel fijn product is, heeft het ook nog eens een hele fijne verpakking en ook ruikt dit serum heeerlijk naar perzik. Yum! Naast het haar serum heb ik ook nog een favoriet: de tangle teezer! Deze kocht ik ook vorig jaar en ik ben er nog steeds heel erg blij mee. 'Hij' haalt knopen er heel goed uit (veel beter als andere kammen/borstels die ik heb gehad) en geeft daarnaast ook nog een soort 'hoofdmassage' doordat de borstelpunten in de kam twee verschillende lengtes hebben.


Favorite body product - Mijn favoriete lichaamsproduct is zeker weten deze body wash van Beauticology (copy van Philosophy) in cherry cupcake. En damn, want ruikt dat lekker! Kersen hebben altijd wel een lekkere geur, dus het idee om de geur in een body wash te verwerken, is super <3. Het is helaas maar een klein flesje, maar oh wat ben ik er blij mee! 

Favorite perfume - Dit vond ik best moeilijk, omdat ik niet veel parfum koop. Dus dan zou je denken dat het best makkelijk is omdat ik niet uit veel parfums hoef te kiezen, maar ja, goed.  Ik twijfelde tussen het parfum 'By Night' van Christina Aquilera en deze, Heat Rush van Beyoncé, maar ik heb toch voor het laatste gekozen. Omdat ik deze (denk ik) toch wat vaker heb gedragen omdat ie wat subtieler is. By Night is toch wel heel zwaar en de eerste paar seconden krijg ik toch wel wat hoofdpijn als ik er aan ruik.

En dan nu zijn we aangekomen bij de tweede categorie: Fashion!


Favorite clothing piece - Blouses! De laatste tijd draag ik ook veel vestjes, blazers en jasjes, maar over het algemeen heb ik in 2012 toch het meest blouses gedragen. Hierboven zie je mijn drie favorieten, de kaki kleur (met spikes!) van de Primark, en de roze + blauwe van de H&M. Ze staan gewoon heel leuk bij een broek of rok en kunnen een outfit er een stuk leuker van maken.


Favorite accessory - Die is makkelijk, zeker weten sjaals! En dan vooral tube sjaals, want die zitten zo lekker en zijn ook nog eens heerlijk warm. Mijn grijze van Hema vind ik nog steeds heel erg leuk en deze nieuwe van de Primark draag ik ook veel te vaak, haha.


Favorite pair of shoes - Deze was ook niet heel erg moeilijk, zeker weten mijn boots met studs! Deze kocht ik al in de zomervakantie en vanaf toen heb ik ze al heel erg vaak gedragen. Naast dat ik ze heel erg leuk vind, zijn ze ook nog eens heel erg warm en kan ik hier de winter prima mee overleven.

Nu op naar de laatste categorie: random!


Favorite TV Show/Movie - Dan gaan we naar mijn favoriete film, want ik kijk nooit TV Shows, haha. Mijn favoriete film van dit jaar is zeker weten De Honger spelen! In maart zag ik 'm in de bioscoop, en inmiddels hebben we 'm ook al een paar maanden op DVD.

Favorite book - Jaa, ook de Honger Spelen! Ik houuu van die boeken, ik heb zelf de laatste twee delen en ik ben nog druk bezig in het derde deel. Gelukkig komt dit jaar deel twee ook in de bioscoop en deel drie in de twee jaren daarop (in twee delen). Ik kan niet wachten om ze in de bios te zien, woehoe!


Favorite food - For sure Milka Daim, haha! Helemaal niet gezond, maar dit is echt de lekkerste chocolade evarrr. Probeer maar eens, haha! Maar pas op: je raakt echt verslaafd, lol.


Favorite beverage - Dat is verschillend in de zomer en winter. In de zomer vind ik een smoothie of een andere koele drank heel lekker, in de winter is dat warme chocolademelk of thee. En dat eerste vooral met marshmallows, jammie! Hier komt binnenkort ook nog een artikel over.


Favorite song - Oh man, dit was zo moeilijk! Ik heb het hele jaar door zo veel liedjes geluisterd die ik mooi vond, dus dit is wel een van de moeilijkste keuzes. Maar ik denk dat ik naar deze twee liedjes toch het vaakst heb geluisterd: The a Team van Ed Sheeran en I Won't Give Up van Jason Mraz. Beide liedjes zijn ook van hele goede zangers, vooral van Ed Sheeran ben ik vorig jaar heel erg fan geworden.

En dit waren dan mijn besties van 2012! Ik zie dit wel als een soort jaaroverzicht van 2012, haha. Ik vond het leuk om te doen, zo sluit ik toch 2012 helemaal goed af. Hopelijk vonden jullie het ook net zo leuk om te lezen als ik om het maken ervan. Ik tag geen mensen, maar iedereen die wil mag deze tag overnemen! Ik zou het ook leuk vinden als je 'm hier in de comments even linkt, zodat ik ook al jullie favorieten van 2012 kan zien. ;)

Als je mocht kiezen, welke drie favorieten zou jij dan kiezen onder de categorieën beauty, fashion en random? En als je niet kan kiezen, mag je ook wel de hele tag doen, maar ik begrijp dat dat wat teveel tijd kost, haha ;)