Engelse boeken lezen

Ik hou van boeken lezen. Eerder waren dat altijd Nederlandstalige boeken, maar sinds een tijdje vind ik het ook leuk om wat moeilijkere, maar mooiere boeken te lezen, namelijk Engelse boeken! Ik weet nog dat ik er altijd een hekel (of nouja, ik vond het in ieder geval niet zo bijzonder leuk) aan had om voor het vak Engels een Engels boek te lezen, omdat er altijd saaie boeken waren. Maar sinds ik echt leuke Engelse boeken heb gelezen, vind ik het juist geweldig.

Ik heb het geluk dat mijn tweelingzusje ook veel van Engelse boeken houdt en dat zij daarom veel Engelse boeken heeft. Zo heeft ze onder andere in het begin van dit jaar een boekenset met alle boeken van John Green (in het Engels natuurlijk) gekocht. Ik merk ook dat ik het bij bepaalde boeken fijner vind om het boek in de oorspronkelijke, Engelse taal te lezen dan in de vertaling ervan (het Nederlands dus).

Dit zijn Engelse boeken die me erg leuk lijken en ik dus nog graag wil lezen. De boeken heb ik gevonden op bol.com en The Book Depository. Die laatste site kwam ik tegen door het artikel van Floor.

Ben jij ook een boekenwurm of ben je juist totaal geen liefhebber van boeken lezen? En wat is jouw favoriete boek?