Films waar ik naar uitkijk dit najaar

Al eerder dit jaar (in maart om precies te zijn) kwam er een artikel online met daarin de films waar ik naar uitkeek in 2014. Inmiddels heb ik daar al een paar van gezien én zijn er ook een paar nieuwe films bijgekomen die me heel erg leuk lijken. Daarom vandaag een up-to-date artikel over alle films die binnenkort uitkomen en waar ik heel erg benieuwd naar ben!

IF I STAY / vanaf 18 september in de bioscoop (NL) 

Het verhaal gaat over een 17-jarig meisje Mia (Chloë Moretz) dat in een coma raakt en een zogenaamde uittreding heeft nadat zij en haar familie betrokken zijn bij een tragisch auto-ongeluk. In de vierentwintig uur die volgen op het afschuwelijke auto-ongeluk, wordt Mia voor een onmogelijke keuze gesteld.

Wauw, wat lijkt me dit een prachtige film. Alleen de trailer ontroerde me al, dus ik ben heel erg benieuwd wat de film gaat brengen. Chloë Grace Moretz is trouwens ook zo'n prachtig meisje. En ze is nog maar 17! 

MOCKINGJAY PART I / vanaf 19 november in de bioscoop (NL)

Tegen alle verwachtingen in heeft Katniss Everdeen (Jennifer Lawrence) de Hongerspelen twee keer overleefd. Maar ondanks dat ze de bloederige arena levend heeft verlaten, is ze nog steeds niet veilig. Haar geliefde Peeta Mellark (Josh Hutcherson) is gevangen genomen door Het Capitool dat uit is op wraak en president Snow maakt duidelijk dat niemand veilig is. Katniss groeit uit tot het gezicht van de revolutie, een opstand van de districten die zich verzet tegen de regering die hen regeert en verhongert. Bij de massa wordt ze bekend als hun 'spotgaai'.

Hier hoef ik niet zo heel veel meer over te zeggen denk ik. Ik ben de grootste fan ever van The Hunger Games dus ik kan écht niet wachten tot eerste deel van Mockingjay in de bioscoop komt. Ik vind de teaser trailer echt geweldig, ik kan echt niet wachten tot de hele trailer uitkomt! En daarna de film, aah... 

THE BEST OF ME / vanaf 16 oktober in de bioscoop (NL)

Twee totaal verschillende tieners worden verliefd op elkaar in de middelbare school. Kort daarna worden ze echter gescheiden en kiezen ze elk een radicaal verschillend pad. 25 jaar later, op een begrafenis, ontmoeten ze elkaar weer in hun vroegere woonplaats en komen oude, pijnlijke herinneringen weer boven drijven.

The Best of Me is de zoveelste film die wordt verfilmd van een boek van Nicholas Sparks. Alle andere boekverfilmingen van Nicholas Sparks (denk aan The Notebook, Dear John en Safe Haven) vond ik allemaal erg mooi, dus ik ben benieuwd naar deze! De trailer belooft in ieder geval al veel. 

LOVE, ROSIE / vanaf 18 december in de bioscoop (NL)

Van jongs af aan zijn Rosie en Alex beste vrienden. Wanneer Alex en zijn familie van Dublin naar Amerika verhuizen worden ze abrupt van elkaar gescheiden. Hun magische band blijft bestaan, maar kan hun vriendschap de jaren en kilometers overleven? En zullen ze alles op het spel zetten voor echte liefde?

I confess, ik wil deze film vooral zien door Sam Claflin. Hij is zó knap! Maar toen ik de trailer bekeek ging het me niet alleen meer over hem, maar ook het verhaal. 

THE MAZE RUNNER / vanaf 25 september in de bioscoop (NL)

Thomas ontwaakt op een dag in een lift, zonder enige kennis hoe hij daar terecht is gekomen. Hij kan zich niet meer herinneren wie hij was. Eenmaal buiten komt hij erachter dat hij in een afgesloten wereld terecht is gekomen met 60 andere jongens van zijn leeftijd, die proberen te ontsnappen uit een steeds veranderend labyrint.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik de boeken niet heb gelezen, maar daarom ben wel onwijs benieuwd naar het verhaal. Ik heb de trailer inmiddels al een paar keer gezien, maar ik snap er niet zo heel veel van, haha. Vriendinnen die de boeken wel hebben gelezen praten er continu over, dus dan móét het wel een leuke film zijn, toch? Toch hoop ik voor de film te zien eerst de boeken te lezen (voornamelijk het eerste deel)!

Heb jij nog film aanraders? En naar welke film kijk jij uit? 
Ik ben benieuwd!