Tag; The Christmas Tag

Vandaag doe ik weer eens een tag! Deze tag gaat speciaal over Kerst en heb ik al op heel veel blogs zien staan, maar ook ik ga 'm doen, omdat ik 'm zo leuk vind. En omdat het vandaag Tweede Kerstdag is natuurlijk! Ik ben niet door iemand speciaal getagd, ik heb deze tag overgenomen van Leila In Wonderland. Kijk maar mee naar de vragen (en antwoorden natuurlijk)!

Vier je Kerst? - Ja, op Eerste Kerstdag gaan we altijd met familie van mijn moeder en met mijn ouders, zusje en broertje uit eten, dit keer doen we dat in Groningen. Op Tweede Kerstdag gaan we altijd naar familie van mijn vader, en dan gaan we daar gourmetten enzo. Ook altijd heel gezellig! 

Wil je het liefst een witte Kerst of een 'blanke' Kerst? - Een witte Kerst natuurlijk! Met een witte Kerst kom je wel het meest in de Kerstsfeer, dan vind ik het meestal nog wat gezelliger, maar niet dat het heel veel uitmaakt hoor. Want sneeuw brengt natuurlijk ook wel wat nadelen met zich mee...

Bron foto; Weheartit

Met Kerst wel of geen kerstboom in huis? - Ja, tuurlijk! Dit doen we ieder jaar, dat staat altijd zo gezellig in de woonkamer. Het optuigen alleen vind ik altijd al zo leuk, dat is zo gezellig om samen te doen met je familie. Wij hebben altijd veel verschillende kleuren kerstballen en versieringen er in hangen, maar een kerstboom met alleen witte of roze versieringen lijkt me ook wel wat. 

En als je dan een kerstboom hebt staan, is ie dan echt of nep? - Echt natuurlijk! Wij kopen ieder jaar een echte, want wij vinden dit veel leuker. Het ruikt er dan ook altijd zo naar, echt een Kerstgeur, vind ik (haha). Love it! 

 Bron foto; Weheartit

Doe je aan cadeautjes onder de kerstboom? - Nee, omdat we dat met Sinterklaas al hebben gedaan. Dit wilden we eigenlijk wel doen dit jaar, maar omdat dit zo snel was na Sinterklaas, hebben we het doorgeschoven naar Oud & Nieuw. Dan gaan we dus wel met cadeautjes doen!

Met wie vier jij Kerst? - Sowieso met mijn 'eigen' familie, dus mijn ouders, tweelingzus en broertje. Eerste Kerstdag gaan we uit eten met de broer van mijn zus en zijn vriendin en Tweede Kerstdag gaan we naar mijn tante en daar gaan we ook 'dineren' met mijn oom, opa en oma.

Bron foto; Weheartit

Welke kleur heeft de decoratie van je kerstboom thuis? - Eigenlijk heb ik dit al gezegd, in allerlei verschillende kleuren (net zoals de foto hierboven dus). Je ziet er van alles in hangen, o.a. hele mooie kerstballen (met veel glitters erop natuurlijk!) en van die schoolwerkjes van mijn broertje (hij is 6 jaar). Zo leuk & gezellig!

De dag na Kerst; tuigen jullie de kerstboom dan gelijk weer af of genieten jullie nog eventjes na en laten jullie de boom nog staan voor de gezelligheid? - Wij laten ´m altijd nog even staan, tot na Nieuwjaar. Dit jaar doen we dit al helemaal, omdat we met Oud & Nieuw cadeautjes doen, want we willen dan wel dat de cadeautjes onder de kerstboom liggen. Wel zo leuk!

Bron foto; Weheartit

Heb jij je huis helemaal versiert of heb je aan een kerstboom of misschien wel helemaal niets genoeg? - Ja, ons huis staat helemaal in de sfeer van Kerst! Dit vind ik niet erg, het straalt echt iets gezelligs uit. Maar het is ook niet heel overdreven hoor, want dat vind ik juist weer niet mooi.

Heb jij nog kleding inkopen gedaan voor Kerst? - Nee, eigenlijk niet! Het ene jaar doe ik dit wel, maar dit jaar dus niet. Ik heb nog wel genoeg leuke dingen hangen, dus ik zou het jammer vinden om voor Kerst iets te kopen wat ik toch niet vaak meer ga dragen daarna. Wel ga ik me wat meer optutten en doe ik iets meer mijn best natuurlijk.

Vier je Eerste en Tweede Kerstdag of alleen Eerste Kerstdag? - Allebei! Dat is al jaren zo, volgens mij.

Bron foto; Weheartit

Dit was de tag alweer! Ik hoop dat jullie het een leuke tag vinden om te lezen. Iedereen die wil mag deze tag overnemen. Dat zou ik erg leuk vinden! Iedereen nog een fijne, Tweede Kerstdag gewenst!

Wat vind jij van deze tag en ga jij ´m overnemen? En hoe vier jij Kerst?

Liefs, Myrthe.