I Want: een videocamera

Wat al een tijdje op mijn wishlist staat, maar waar ik nog niet zo voor aan het sparen ben, is een videocamera. Ik heb nu een simpel compact cameraatje die ook gewoon prima in full HD filmt, maar het probleem is dat het bewerken ervan zo lang duurt. Het uploaden van mijn camera op de computer gaat prima, maar het lukt niet om dat bestand dan in MovieMaker (het programma die ik gebruik om mijn filmpjes in te bewerken) te zetten, omdat dat bestand niet wordt ondersteund. Hier heb ik wel een erg handige site voor (ZamZar.com, hiermee kun je afbeeldingen/video's converteren naar een ander bestand), maar in totaal ben ik dan wel 5 uur bezig met één filmpje. Dat is ook de reden dat ik graag een nieuwe videocamera wil, die ik dan ook alleen maar gebruik voor filmen. Hieronder heb ik een paar videocamera's zien waar ik tusen wil kiezen.


Welke videocamera gebruik jij en welke videocamera kan jij aanraden (voor niet al te veel geld)?

Liefs, Myrthe.