Catrice Prime and Fine – Smoothing Refiner

Een product die ik al best lang heb, maar toch nog iedere dag in mijn make-up routine zit, is deze primer van Catrice. 'Toen ik 'm kocht was ik destijds op zoek naar een goede, maar niet heel dure primer en ik besloot om deze van Catrice mee te nemen, omdat ie zo goedkoop was (en volgens mij had ik er toen ook 25% korting op). Ik laat ook vaak mijn primer achterwege (omdat ik het niet altijd nodig heb) maar ik vind mijn gezichts make-up vaak toch mooier mét, dusja. Vandaag een review!
Op de verpakking staat dat sde Primer zorgt voor een zachte en gladde huid. Op de verpakking staat dan weer niet dat het er voor zou moeten zorgen dat je make-up langer blijft zitten, maar goed, daar staat een primer bekend om dus dat is bij deze primer vast ook zo. Ik vind de verpakking zoals alle andere Catrice producten simpel, maar toch strak en netjes. Je kunt er niet van aflezen dat het een goedkoop merk is, en dat vind ik wel belangrijk. Wat wel heel raar is aan de verpakking, is dat er geen ingrediënten op staan! Heel raar, want dit is verplicht...

De inhoud ziet er ten eerste al super uit. Wel een minpuntje dat het in een potje zit, want dat is natuurlijk niet zo heel hygiënischer. Maar je kunt het altijd nog met bijvoorbeeld een spateltje er uit halen, als je heel hygiënisch te werk wilt gaan. Ik doe het het liefst gewoon met mijn handen, ookal zou Catrice het net zo goed in een tube kunnen doen. De substantie is heel crème achtig, dus het is net alsof je crème uitsmeert op je gezicht. Heel fijn, want dat smeert heel goed uit. Wel blijft er na het aanbrengen een vettig laagje achter, jammer. Ik vind dit opzich niet héel erg, maar als je daar zelf niet zo van houdt, kan het wel een minpunt zijn.

De swatches! Op de foto's kun je goed zien dat de primer een erg fijne substantie heeft en daarom erg gemakkelijk uit te smeren is. Ik denk niet dat je het eindresultaat heel goed ziet, maar ik heb wel het idee dat je door de primer mijn oneffenheden en enkele littekens wat minder goed ziet, pluspunt! Een primer staat er daarnaast ook bekend om dat je make-up er langer door blijft zitten, maar hier merk ik niet zo heel veel van. Ik zie eerlijk gezegd niet echt verschil, dus dat is wel jammer.

De Catrice Prime and Fine primer kun je o.a. kopen bij Kruidvat/Trekpleister (in Nederland) voor €4,99.

Gebruik jij ook een primer en welke gebruik je dan? En heb jij nog een aanrader qua primer, die er ook goed voor zorgt dat je make-up langer blijft zitten?

Liefs, Myrthe.