Interview met Mariska (Born to be Mariska)!

Mariska kennen jullie vast al wel van Born to Be Mariska, misschien van haar Youtube naam, maar ook heeft ze een blog onder die naam. Ik leerde Mariska een tijdje geleden kennen via Youtube (en later kwam ik ook op haar blog) en die vind ik beide helemaal geweldig. Mariska is echt een voorbeeld voor me (vooral qua filmpjes) omdat ze gewoon lekker spontaan praat voor de camera en haar filmpjes ook altijd leuk zijn. Ook houdt Mariska heel erg van fotograferen, en dat kun je ook wel goed aan haar foto's zien (wau-auw!). Ik hieldt een interview met Mariska, dus als je benieuwd bent wat voor vragen ik haar stelde en hoe ze die beantwoordde, lees dan snel verder op de volgende pagina...




Hoe kwam je op het idee om te beginnen met YouTube en een blog?
We kennen haar denk allemaal wel, Mascha van ‘Beautygloss’. Ik ontdekte haar vorige zomer en vond het zo interessant, video’s van jezelf op YouTube. Dingen meebrengen en uitleggen aan mensen en zo weer dingen leren, ik vond dat wel wat! Ik ben me er in gaan verdiepen en ontdekte zo nog meer bloggers / youtubers zoals Teske , Vera enz. Ik ben mijn eerste blog ook begonnen op Blogspot en daarna na een half jaar op Wordpress. Ik heb op mijn eerste blog ook maar 4 keer gepost. Best raar eigenlijk. Ik combineerde het schrijven met af en toe een video. Best leuk zo toch om te beginnen?

Waar begon je eerder mee, met je blog of met YouTube?
Zoals ik net dus ook al zij combineerde ik het, mijn account heette mcfashionandbeauty en ik had dus een YouTube account daarbij.


3. Wat vind je 'familie' dat je filmpjes maakt-en blogt?
Niet al mijn familie weet het, zoals mijn oom, tante, opa’s en oma’s, want die interesseert het denk ik niet heel veel. Mijn moeder checkt mijn blog wel, hij staat als favoriet in de Ipad: beter kan niet toch? Haha! =D

4. Heb je wel eens negatieve reactie's gehad? Zoja, hoe ga jij daar mee om? Ja tuurlijk, het hoort er denk ik gewoon bij. Vooral veel reacties dat ik iets niet goed had getypt of dat er een spatie tussen moest etc. Ik probeer er goed mee om te gaan, want zulke mensen heb je gewoon, die een beetje komen haten. Soms is het lastig, maar je weet dat er trouwe volgers zijn en altijd blijven reageren. Daar doe je het ook voor!

5. Welke trend vind jij op dit moment helemaal geweldig?
Mmmm, Myrthe wat doe je me aan onwijs moeilijk! Ik denk dat ik neon, ombe en kant wel echt het leukst vind! En de shorts met studs, onwijs moeilijk dus! Ombre zou ik zelf echt nog wel eens willen doen, en mijn bikini is neon roze. Ik zou echt nog wel eens een kanten jurkje willen hebben, en mijn zelf gemaakte short willen ‘studden’!



6. Welk artikel/filmpje vind jij van jezelf het leukst?
Pfoe , ondertussen heb ik echt wel 100 video’s gemaakt. Maar toch vind ik mijn Dutch YouTube Gathering video het leukst! Die stond op mijn vorige kanaal maar kan je nu niet zien, omdat dat kanaal nu niet meer in gebruik is. Tenminste, die video staat op privé.

7. Waarmee bewerk jij je foto's/filmpjes?
Ik bewerk mijn video’s met Sony Vegas 7. En mijn foto’s met www.picmonkey.com =D

8. Ben je van plan om van het bloggen/youtuben ook je beroep te maken?
Misschien wel, ik heb nog geen idee wat ik over een jaar ga doen, omdat ik dan mijn keuze moet gaan maken wat voor opleiding ik ga doen. Ik ben onwijs benieuwd hoe het dan met mijn blog gaat of ik dan inmiddels .nl heb enz enz.



9. Wat vind je nu leuker, Youtuben of bloggen?
De combinatie is het leukst! Een video maken en die in een post zetten op je blog! =D

10. Wil je nog wat zeggen? ;-)
Ik vond dit onwijs leuk om te doen!
Je bent sowieso een voorbeeld voor me hoe je alles doet met je blog!
Altijd zie je in je artikels dat je er moeite voor doet en daar heb ik 100% RESPECT voor!
GO MYRTHE! <3
Aaah, zo lief Mariska (dat laatste stukje)! Ik vond het heel leuk om met Mariska een 'interview' af te nemen en ik hoop dat zij dat ook vond. Neem zeker even een kijkje op Mariska's Youtube kanaal én blog, want die zijn beide echt té leuk!

Kenden jullie Mariska en haar blog/YouTube al?