Tag / Why do you wear make-up?


De Why do you wear make-up? tag is al door meerdere bekende Youtubers en beautyblogs gedaan, en ook ik vond 'm zo leuk dat ik de tag heb overgenomen. De Youtubers Louise en Sammi hebben de tag zelf bedacht (zie video) en ik zag de tag voor het eerst in blogpost vorm bij Sharon. Dat zag er wel heel leuk uit, dus ik besloot hem ook maar te doen...

De tag bevat vier persoonlijke vragen over jezelf en make-up:

  
1. Wanneer ben je begonnen met het dragen van make-up? 
Dat was volgens mij in groep 7 op de basisschool, ik gebruikte toen alleen maar mascara. In groep 8 begon ik ook al met het gebruiken van gezichtspoeder, uit zo'n palette die ik een keer had gekregen met Sinterklaas. Toen ik langzamerhand steeds meer beautyblogs begon te volgen, had ik het 'make-up wereldje' al snel door, dus toen ik naar de eerste klas van de middelbare school ging, gebruikte ik ook al een beetje blush. Oogschaduw begon ik ook steeds leuker te vinden en dat gebruik ik (wanneer ik tijd heb 's morgens) ook nog wel eens. 

2. Hoe voel je je zonder make-up?
Hmm, naakt? Haha, maar ik voel me wel heel leeg zonder make-up. Ik ga prima een dagje zonder make-up (oké, behalve mascara dan een piepklein beetje concealer) over straat, maar ik voel me wel heel anders op zo'n dag. In het weekend of in de vakantie draag ik nauwelijks make-up, want dan boeit het me niet hoe ik eruit zie, whaha. Met make-up op voel ik me toch vaak net wat zelfverzekerder en heb ik toch net wat meer zelfvertrouwen. 

3. Wat vind je leuk aan make-up?
Het experimenteren ermee! Begrijp me niet verkeerd, ik hou echt niet van een dikke plamuurlaag op je gezicht of spinnenpoten, maar de kleine beetjes make-up doen toch al heel snel wat met je gezicht, zodat je er toch net wat 'beter' uitziet. Ik heb vaak wat rode vlekken op mijn T-zone- en wangen, en dan is het altijd fijn dat je dat toch met wat foundation weg kan werken, en met mascara precies hetzelfde: met mascara zie je er toch net altijd wat 'frisser' uit! Dat vind ik zo fijn/leuk aan make-up. J

4. Wat zijn je drie 'holy grail' items? 
Als eerste is dat het Allround Concealer Palette van Catrice, dit is een palette met vijf creamy concealers in verschillende kleuren. Creamy concealers gaan bij mij sowieso boven vloeibare concealers, omdat ze naar mijn mening veel beter dekken en ook langer blijven zitten. En ook vind ik het zo fijn dat er vijf (eigenlijk drie) verschillende kleuren in dit palette zitten. Daarnaast ben ik ook heel erg tevreden over mijn BB Cream van Garnier, deze is misschien niet super dekkend, maar voor mijn gezicht is het genoeg. En daarnaast is het ook goed voor je gezicht! Als laatste ben ik ook heel tevreden met mijn enige (maar ook geweldige) MAC blush! 'Hij' is gewoon zo mooi en blijft ook nog eens heel goed zitten. Dit is echt een blush waar ik nog heel veel plezier van blijf hebben, luvvv it! 

Ik tag Brechtje, Jiami, Lisanne en Jessy voor deze tag, ik ben benieuwd naar jullie antwoorden! Anderen mogen deze tag ook zeker overnemen! En aan jullie nu ook de vraag: waarom draag jij make-up?