How to: je eigen stylebook maken!

Jullie kennen vast de Moleskine notitieboekjes wel, leuke en handige notitieboekjes waar je dingen in kunt opschrijven. Ook heb je de andere notitieboekjes van Moleskine, die allemaal een ander thema hebben. Zo is het ene boekje voor kookliefhebbers, de ander voor mensen die van muziek houden enzovoort. Er is ook een notitieboekje over mode, dus speciaal voor de vrouwen of mannen die van mode houden, de zogenaamde 'Style Jounal'. Deze vroeg ik voor Sinterklaas, dus ik was wel even verbaasd toen ik i.p.v. de Style Journal dit boekje kreeg! Maar, als je op de 'lees verder' knop klikt, kom je erachter waarom dit boekje zo leuk is en hoe je zelf een 'Style Journal' kan maken, lees maar mee!


Dit is de eerste bladzijde. Zoals ik al vertelde heb ik dit notitieboekje gekregen met Sinterklaas, dit stond er al in (behalve 'by Myrthe', dat heb ik er zelf bij geschreven). Ik begreep eerst niet wat voor boekje het was, omdat er allemaal Sinterklaas dingetjes (zoals een outfit van Zwarte Piet en bij 'wishes' gouden ring oorbellen) in stonden. Maar, al snel daarna zag ik dat er ook andere bladzijden in stonden...

... zoals deze bladzijde, 'Wardrobe Organiser'. Hier kan je dus al je favoriete kledingstukken opschrijven, alle items die je vaak draagt. Superleuk!

... of dit, 'trends'. Hier houd je dus bij wat de trends zijn op het moment, en zo word de lijst steeds langer. Gelukkig zitten er steeds bladzijdes tussen, zodat je genoeg schrijf ruimte hebt. Mijn nicht (ja, pssst!) heeft ook bij elke bladzijde waar ze wat heeft opgeschreven, 'steentjes' aan de bovenkant gedaan, zodat je zo'n bladzijde gemakkelijk kan vinden. Ik heb bij mijn favoriete bladzijdes er ook nog een papiertje tussen gedaan, zodat ik deze gelijk kan vinden.

Naast 'wardrobe organiser' en 'trends' vind ik dit ook een hele leuke bladzijde, 'wishes & gifts'. Hier schrijf ik al mijn wishes op, zodat ik een handig overzichtje heb. En soms kun je dan een 'wish' wegstrepen, of zet je er weer een bij. Je blijft steeds bezig, dat is er zo leuk aan!

Naast deze pagina's die er al in stonden, heb ik ook een paar zelf bedacht. Zo heb ik ook twee bladzijdes volgeschreven met ideeën voor artikels, ook handig. In dit notitieboekje heb ik sowieso al vele andere bladzijden volgeschreven voor artikels.

Helemaal achterin staan ook nog matentabels, past natuurlijk ook wel bij zo'n mode notitieboekje! Naast deze twee, 'kleding en jeans' en 'lingerie', zit er ook nog een matentabel van 'schoenen' in, en nog een speciale voor 'uggs'.

Als je de 'Style Journal' van Moleskine dus nog niet in huis hebt, maar dat wel wilt, is dit een heel handige tip: maak 'm gewoon lekker zelf! Je bespaart er 19 euro mee, want zo'n boekje kun je heel goedkoop halen bij de Action, en zeg nou zelf: zelf creatief bezig zijn is toch ook superleuk?! Dat vind ik in ieder geval wel! En als je liever het 'echte' notitieboekje van Moleskine wilt hebben, dan is dit ook een leuk idee voor een cadeautje, als je geen geld op zak hebt.  Ik ben nog lang niet klaar met het vullen van mijn eigen 'Style Journal' notitieboekje, maar dat komt wel. Als jullie nog andere leuke ideeën hebben voor een bladzijde die ik kan 'vullen', laat dat dan vooral achter in de comments!


Bedankt voor het lezen! Wat vinden jullie van dit idee?