Mijn zelfgemaakte armbanden van Fris!

Alweer een paar maanden geleden, in februari, was er een bloggersmeeting in Groningen. Toen liepen we door een paar zijstraatjes van Groningen, waar ik zelf niet zo snel kom. Romy (volgens mij) liet ons kennis maken met twee hele leuke sieradenwinkeltjes, een daarvan was Fris. Ik kocht er toen niets en achteraf had ik daar veel spijt van. Toen er laatst in april weer een bloggersmeeting in Groningen was, kon ik dus niet wachten om er weer een bezoekje te nemen. En dat deed ik, en natuurlijk kocht ik er wat! Lees snel verder om te zien wat ik heb gekocht en hoe ik mijn armbanden heb gemaakt...

Hoe ik mijn armbanden heb gemaakt, huh? Ja, ik heb mijn armbanden zelf in elkaar gezet. 'Fris' verkoopt bedeltjes en draadjes  voor een heel laag prijsje en hier kun je dan zelf armbandjes van maken. Ik kocht een paar bedeltjes en drie draadjes (dus eigenlijk drie armbandjes) voor in totaal €3,50, dus dat is in totaal net wat meer dan €1 voor één armbandje, heel goedkoop als je het vergelijkt met een sieradenwinkel waar je ook zulke armbanden kunt kopen, zoals Claire's of Six.

Ik kocht de bedeltjes dus bij 'Fris!', een winkeltje in Groningen. Ze hebben maar één filliaal in heel Nederland (die dus in Groningen), maar ze hebben ook een webshop: www.frissieraden.nl. Als je deze armbanden ook zo leuk vind raad ik je zeker aan om even op de webshop te kijken! Je moet natuurlijk wel verzendkosten betalen, maar omdat het zo licht is kost dat maar €0,75. Hier komt wel bij dat je een minimum bestelbedrag van €6,95 moet hebben per bestelling.

Dit kocht ik bij 'Fris!'. Drie draadjes (een elastische witte, een roze en eentje met mintkleur), twee gouden bedeltjes (de kruis en het infinity teken), vijf gekleurde bedeltjes en ten slotte tien studs. Dit was de eerste keer dat ik studs in een winkel zag liggen, dus deze studs kon ik echt niet laten liggen. Deze kosten €0,15 per stuk. Het draad koste €0,40 per meter, je hebt een halve meter nodig voor een armbandje dus betaalde ik per draad €0,20. De bedeltjes kosten zo'n €0,60 - €0,80 per stuk.

Ik maakte eerst deze armband. Ik had geen idee hoe ik het infinity bedeltje door het draadje deed, dus ik deed maar wat. Ik had 'm eerst zo zoals je op de foto helemaal bovenaan het artikel kunt zien, maar dit vond ik niet zo mooi. Toen ik zag hoe Marjolein het had gedaan (wat véél mooier was), heb ik het ook zo gedaan, een knoopje aan beide kanten van het bedeltje. Sinds ik dit armbandje in elkaar heb gezet, heb ik 'm iedere dag dragen. Ik heb er helemaal geen last van en ik vind 'm heel erg mooi.

Toen ik klaar was met de infinity armband, ging ik door met het 'kruis' bedeltje en het mint draadje. Dit ging vrij simpel, ik hoefde het bedeltje alleen maar door de draad te halen en de armband was af. Nog wel even op de juiste lengte krijgen door er wat draad af te knippen, maar daar was ik al snel klaar mee. Je hebt maar heel weinig tijd nodig om deze armbanden te maken, ik heb alleen hulp gevraagd aan mijn moeder om de armbanden vast te maken, want dat lukte niet goed, haha.

Als laatste maakte ik deze witte armband met vijf bedeltjes. Het verschil met de roze en het mint draadje is, dat dit witte draadje elastisch is. Deze krijg ik dus veel sneller om en af. Ik heb gekozen als bedeltjes voor twee doodskopjes, twee kruisjes en een vrede-teken. Ik koos voor witte en roze bedeltjes, deze vond ik heel mooi bij elkaar staan en ook perfect voor de lente/zomer. Helaas kreeg ik het witte doodskopje voor geen mogelijkheid door de draad, dus er zit vooral veel roze op de armband maar ook zo vind ik het wel leuk staan. Deze bedeltjes waren wel wat goedkoper dan het infinity- en het kruis bedeltje, ik weet niet meer precies hoe duur maar ik denk €0,40 - €0,50. Ook het witte armbandje koste €0,20.

Wat vinden jullie van mijn 'zelfgemaakte' armbandjes?