Nieuwe armbandjes + (video) DIY armbandjes maken!

Al eerder kwam er een artikel (klik) online met armbandjes die ik zelfgemaakt had, met hulp van draadjes en bedeltjes van Fris. Toen ik laatst weer naar Groningen ging (klik hier voor de shoplog), ging ik natuurlijk ook weer even langs Fris. Hier kocht ik weer wat nieuwe bedeltjes en draadjes, waardoor ik weer nieuwe armbandjes kon maken! Het is heel makkelijk, het kost niet zo veel tijd en het ziet er heel leuk en vrolijk uit om je arm (vooral in de zomer), kortom: ik vind ze super. Naast dat ik mijn zelfgemaakte armbandjes aan jullie laat zien, heb ik ook een video DIY gemaakt, zodat jullie precies weten hoe je nou zo'n armbandje maakt. Ik heb er ook foto's van gemaakt maar dat vond ik toch minder duidelijk.



Hopelijk heb je nu een beter idee hoe ik mijn armbandjes in elkaar hebt gezet. En dan nu op naar de armbandjes die ik in elkaar heb gezet:

Als eerste kocht ik 12 gekleurde doodskopjes. Deze heb ik door een lichtblauw draadje gedaan en toen een knoopje erin gemaakt. Deze manier is het allermakkelijkst, maar toch lijkt het alsof je 'm gewoon hebt gekocht. Ik vind 'm zelf super vrolijk door al die felle kleuren.

Daarna maakte ik dit armbandje met het gouden kruisje en felroze draadje. Deze heb ik op de manier gedaan zoals in het filmpje, maar hierboven zie je de stappen ook in foto's. Voor het knoopje die ik maak, gebruik ik een kop die dezelfde breedte heeft als mijn pols. Misschien kun je deze ook wel zonder een kop of ander hulpmiddel maken (of je vraagt iemand anders) maar dit werkt voor mij heel goed.

En dit zijn dan alle armbanden die ik heb gemaakt. De bovenste met het infinity teken heb ik gemaakt met drie draadjes en daar dan mee gevlochten. Voor het maken van de armbandjes zoals ik doe in de DIY video, kun je het beste bedeltjes gebruiken die je aan beide kanten vast kunt maken, zoals mijn infinity, peace en cross bedeltje. Tussen mijn armbanden zie je ook een veertje, hier zit maar één gaatje aan dus deze kun je ook niet op die manier maken.

Het staat ook in de video en ik heb het ook al eerder gezegd, maar de draadjes en de bedeltjes heb ik gekocht bij Fris, dit is een sieradenwinkeltje in Groningen (de winkel zit op Folkingestraat 12c). Als je niet in Groningen woont, niet getreurd, want ze hebben ook een webshop, namelijk www.frissieraden.nl.

Wat vinden jullie van mijn zelfgemaakte armbandjes en gaan jullie het ook maken?