Twin Tag

Veel van jullie weten het niet, maar ik ben tweeling! We zijn eeneiig, maar we vinden zelf niet dat we héél erg veel op elkaar lijken, terwijl wel iedereen dat zegt, haha (oordeel zelf maar!). De sister/twin tag zie je best veel voorbijkomen op Youtube, en mijn tweelingzusje en ik besloten 'm ook te doen, maar dan in artikel vorm. We hebben wel een paar vragen weggelaten en ook een paar zelfbedacht. Hopelijk vinden jullie het leuk om te lezen!

1. Wie is het oudst? - Myrthe is het oudst, er zitten 17 minuten tussen.

2. Laat een oude foto zien -
Links zie je Merel en rechts Myrthe!

3. Wat is jullie favoriete herinnering? - Er zijn zoveel herinneringen.. Vakantie's zijn toch wel de beste herinneringen, zoals vorig jaar in Frankrijk.

4. Wat is elkaars droombaan? - Myrthe: voor Merel is dat schrijfster worden of werken bij een tijdschrift. Merel: Voor Myrthe is dat journalist worden of bij een tijdschrift werken.

5. Wie doet er het langst over om zich 's morgens klaar te maken? - Merel! Zij doet 's morgens altijd veel te lang over haar make-up en haar waardoor we 's morgens ook vaak alleen fietsen, terwijl we wel in de zelfde klas zitten. Ik (Myrthe) kan ook wel lang over mijn make-up doen, maar als ik me moet haasten kan ik het ook in 3 - 5 minuten. Dat kan Merel niet, die moet altijd alles op haar eigen tempo doen.


6. Hebben jullie 'anything matching'? - Wordt hier kleding, sieraden of make-up mee bedoeld? Dan: ja. Maar niet heel erg veel, we hebben dezelfde spijker gilet van de Bershka en we hebben wel een paar dezelfde make-up producten of sieraden, maar dat is het ook.

7. Kleden jullie je hetzelfde? - nope! We vinden het allebei ook vreselijk als we hetzelfde dragen. We hebben beide ook een andere stijl, zo vinden we elkaars outfits soms vreselijk, haha.

8. Wat is elkaars favoriete TV programma/serie/film? - Myrthe: Merel's favoriete serie is 90210 of GTST en haar favoriete film is The Hunger Games. Merel: Myrthe's favoriete serie is GTST of CSI en haar favoriete film is The Last Song en The Hunger Games.


9. Meest vreselijkste outfit de de ander heeft gedragen? - Myrthe: uhm, geen idee eigenlijk. Er zijn wel items van Merel die ik niets vind of ik vind dat ze die niet leuk heeft gecombineerd omdat het mijn smaak niet is, maar een hele outfit? Geen idee. Merel: ik weet ook geen hele outfit van Myrthe, maar ik vind maxirokken niet zo mijn ding, dus deze vind ik niet zo leuk staan bij haar.

10. Hebben jullie dezelfde persoonlijkheden? - Nee, niet echt. We zijn het wel eens eens met elkaar, maar we hebben echt heel veel ruzie. De meeste mensen denken dat tweelingen het altijd goed met elkaar kunnen vinden en een hele goede band hebben, maar dat is bij ons totaal niet zo. Wij zijn het vaker met elkaar oneens dan dat we het eens zijn met elkaar. Aan de ene kant zitten er ook veel voordelen aan tweeling zijn, bijvoorbeeld dat je samen naar de middelbare gaat (en dus niet in je eentje hoeft), maar je bent áltijd met elkaar wat vaak ruzie oplevert.

11. Wat zijn de raarste vragen die jullie krijgen als tweelingen? - Of we ook hetzelfde denken als elkaar op hetzelfde moment, oftewel tweelingen telepathie. Nou nee dus, ik geloof wel dat het kan maar wij merken er niet zoveel van. Soms hebben we het wel, maar we hebben het ook wel eens met een vriendin dus we denken dat dat gewoon toeval is.


12. Noem een voordeel en een nadeel aan tweeling zijn. - Een voordeel (maar dat kan ook een nadeel zijn) is dat je altijd samen bent. We zien elkaar thuis, we zien elkaar op school, we gaan allebei naar de sportschool en zo kan je nog wel meer bedenken. Aan de ene kant is het handig, omdat je altijd iemand hebt waarmee je 's ochtends naar school kan fietsen maar aan de andere kant een nadeel, omdat je elkaar eigenlijk te vaak ziet en dat levert bij ons heel vaak ruzie op. Heel veel mensen zeggen dat ze heel graag tweeling willen zijn (en dat begrijp ik ook wel), maar als je het bent (tenzij je een hele goede band hebt met je zus) wil je het niet meer, geloof me maar.

13. Een ding waar je je vreselijk aan irriteert bij de ander. -  Myrthe: dat Merel zo langzaam is. 's Morgens is zij altijd de gene die te laat is en als ze dat weet, fietst ze alsnog op haar eigen tempo naar school. Daar kan ik me zo aan ergeren, dan denk ik: fiets dan wat sneller! Merel: dat Myrthe altijd haar zin wil hebben.

14. Als je overal naar toe kan in de wereld samen, waar zou je dan naar toe gaan en waarom? - Londen! Dat is een stad waar we allebei nog heel graag een keer heen willen. Hopelijk gaan we er volgend jaar heen met school ondanks de bezuinigingen.


15. Welke bijnamen hebben jullie voor elkaar? - Myrthe: meer of vogel, haha. Merel: myr.

16. Wat is jullie favoriete make-up/kleding winkel? - Myrthe: Merel's favoriete make-up merk is lekker budget, namelijk Essence. En haar favoriete kleding winkel is H&M/Primark. Merel: Myrthe's favoriete make-up merk is Catrice en haar favoriete kleding winkel is ook H&M/Primark denk ik. {dat klopt!}

17. Worden jullie weleens door elkaar gehaald? - Ja, best vaak! Vooral op school door de leraren. Wij snappen het zelf niet zo goed, omdat wij niet echt vinden dat we op elkaar lijken. Wij vinden zelf er wel veel verschillen tussen ons zijn, zo heeft Merel een bril en Myrthe niet. Als we bij sommige leraren van plek wisselen hebben ze het niet eens door, terwijl de rest van de klas het al lang door heeft.

Ons broertje!

18. Wat vind je ervan dat je tweelingzus een blog heeft? - Wel leuk!

19. Wat is de favoriete zanger(es) van de ander? - Myrthe: die van Merel Taylor Swift, sowieso! Merel: Myrthe houdt vooral veel van covers op Youtube, maar ik denk dat haar favoriete artiest Demi Lovato is.

20. Hebben jullie nog meerdere broers/zussen? Ja! We hebben nog een broertje die vorige week acht jaar is geworden.

Dit was de tag, hopelijk vonden jullie het leuk om te lezen. Vind jij dat we op elkaar lijken en heb jij een broer/zus?