Achter de schermen: wat gebruik ik voor mijn blog?

Ik blog nu al zo'n vier jaar (en op IHBF bijna twee jaar) en in die tijd heb ik al best veel spullen gebruikt om mijn blog zo te maken hoe die nu is. Zo heb ik een aantal 'materialen' die ik altijd gebruik (zoals de laptop/computer en de camera), maar ook bewerkingsprogramma's en sites. In dit artikel deel ik dit allemaal met jullie, dus als je benieuwd bent, klik snel op 'lees verder'!

Blogger
Zonder Blogger zou ik nu geen blog hebben, dus dit is wel het belangrijkste van alles. Hiervoor zat ik op web-log (totdat dat er mee stopte) en toen ging ik naar Blogger. Veel bloggers zeggen dat Wordpress fijner werkt, maar hier heb ik zelf nog nooit mee gewerkt, ik vind Blogger op dit moment prima (ik heb er nooit klachten over) dus ik ga hier nog wel even mee door.

'Materialen'
Onder materialen versta ik de laptop, computer en de camera. Die heb ik allemaal zelf niet (ik zou ze wel heel graag willen hebben), deze zijn van mijn ouders. De laptop is van Toshiba en de computer van Lenovo. Ik weet de hele namen niet, maar ik denk ook niet dat dat voor jullie heel boeiend is. Ik gebruik Windows 7. Qua camera gebruik ik de Canon Superzoom, dit is net geen spiegelreflex maar hij lijkt er wel op. De camera maakt hele mooie foto's, kan tot 840 mm inzoomen en filmt heel mooi in 1080HD. Ook heeft ie een uiklapbaar schermpje wat super handig is voor het filmen of outfitfoto's maken met de zelfontspanner. Kortom: een hele fijne camera!

Websites
Aangezien ik niet meer kan uploaden op Blogger zelfs (omdat dit helemaal vol staat) gebruik ik Photobucket. Hier kun je alle foto's op zetten die je op je blog zet en dan met een URL op je blog zetten. Een heel fijn systeem, maar ook deze begint steeds voller te worden. Ik zit nu al over de 50% dus ik zit er aan te denken om (als ie 100% vol is) een Pro account aan te maken zodat ik eindeloos kan uploaden (maar wel iedere maand wat geld moet betalen). Ook gebruik ik de website Picmonkey.com, waar je foto's kleiner/groter kunt maken en foto's kan bewerken. Ook maak ik hier collages op, bijvoorbeeld voor de Sneak Peek of My Life artikelen. Hier hoef je geen account voor aan te maken, je kunt er gewoon zo op! Voor het maken van fashion collages gebruik ik de website Polyvore.com. Hier maak ik bijvoorbeeld outfit setjes mee. Voor het uploaden van mijn video's gebruik ik Youtube.

Programma's 
Ook heb ik een paar programma's op de computer staan die ik altijd gebruik. Als eerst is dat Picasa, hier zet ik alle foto's rechtstreeks van de camera op. Hier bewerk ik ze ook gelijk, je kunt ze bijsnijden, scherper/lichter maken en nog veel meer. Ook kun je heel gemakkelijk collages maken op Picasa, ook al doe ik dat net wat liever op Paint. Dan komen we gelijk bij het tweede programma, dat is dus Paint. Paint is net zoals Picasa heel erg simpel, ik denk ook dat bijna iedereen dat programma wel op hun computer hebben staan. Hier maak ik heel vaak collages mee, of als er iets op de foto staat wat er niet op moet staan, kan ik dat hiermee heel makkelijk weg gummen. Ten slotte gebruik ik ook Windows Live Movie Maker, dit is een programma waarmee je heel makkelijk filmpjes kan bewerken. Dit programma staat ook (bijna) wel op elke computer met Windows.

Overig 
Verder gebruik ik voor de Sneak Peek of My Life artikelen natuurlijk ook mijn iPod Touch 4. En voor de foto's natuurlijk Instagram, ik zou echt niet zonder deze app kunnen! Verder verslind ik ook veel notitieboekjes, hier schrijf ik allerlei ideeën in voor blogposten, dus hier zou ik echt niet zonder kunnen.

Dit is het wel zo'n beetje, als je nog een vraag hebt kun je die natuurlijk altijd stellen. Hebben jullie nog aanraders van handige programma's/websites?