Essence Me & My Ice Cream Cream Blush + Lip Balm

De laatste tijd vind ik de LE's van Essence niet zo heel spannend meer - ik zie niet echt productendie me heel boeiend lijken of die ik per se MOET hebben - totdat ik de nieuwste LE zag, die van Me & My Ice Cream. De producten alleen al zagen er super cute uit, dus hier moest ik wat van hebben! Toen ik op vakantie in Berlijn in de Rossman (een Duitse drogist die je wel kunt vergelijken met Kruidvat) was, zag ik dat ze de collectie daar ook verkohten, happy me! Er was helaas niet veel meer over, maar ik kon nog wel deze leuke lip balm en cream blush bemachtigen. Als je benieuwd bent naar deze twee producten, lees dan snel verder!

Er zit maar één cream blush in de collectie, genaamd 01 Ice Bomb. Ik nam 'm mee omdat ik heel erg benieuwd was naar de structuur (volgens Essence voelt de blush aan als een crème en poeder tegelijkertijd, wat me wel nieuwsgierig maakte) en omdat ik de kleur ook heel mooi vond. Ik heb alleen cream blushes die heel donker zijn, dus zo'n licht kleurtje wilde ik ook wel een keer proberen. Hoewel de blush op de foto heel erg lichtroze lijkt, heeft ie in het echt een wat meer abrikooskleurtje. Ook zit er een mooie glans in.

Ik vind de structuur van de blush erg apart, maar dat vind ik ook wel het leuke eraan. Als je 'm zo ziet zou je denken dat het meer een poeder blush is, maar als je er met je vinger over gaat voelt het meer als een cream blush. Ik vind het wel wat weg hebben van de bouncy blushes van Maybelline, alleen dan net wat minder bouncy. Zo kun je de blush wel wat indrukken, maar de 'deuk' blijft er niet lang in zitten. Ik vind de blush aardig gepigmenteerd, voor de swatch op mijn hand ben ik wel een paar keer met met mijn vinger over de blush heen gegaan. De kleur is heel licht, maar niet zo licht dat je er helemaal niets van ziet op je gezicht, dat kun je ook zien op de full face foto ergens onderaan dit artikel. De blush kost €2,89 in NL, maar op de een of andere manier heb ik er €2,75 voor betaald in Duitsland? Ligt er waarschijnlijk aan dat Essence een merk is uit Duitsland? Geen idee.

Dan de lip balm. Ne zoals bij de cream blush viel ik bij de lip balm ook voor de überschattige verpakking, maar toen ik de lip balm zelf bekeek, kon mijn geluk al helemaal niet op: zó mooi! Er zit een soort 'swirl' in waardoor de lip balm er extra leuk uitziet, als een ijsje. Als het een ijsje was geweest, was ie' vast heerlijk geweest, haha! Er zitten drie lip balms in de LE collectie, en ik heb 03 Ben and Cherries, de naam alleen al is geweldig.

Maar, werkt de lip balm ook goed? Mwah. Het enige wat ik zie als ik 'm op mijn lippen heb aangebracht, is een licht glansje. Op zich ook wel mooi, maar ik had wel gehoopt op een beetje kleur. Ook de geur vind ik wat tegenvallen, heel neutraal - niet echt lekker. Toch vind ik het voor €1,99 een prima lip balm: 'hij' verzorgt mijn lippen wel goed en maakt ze lekker zacht. Als je droge lippen hebt - zeker in de winter! - is het zeker niet verkeerd om deze lip balm mee te nemen in je tas om je lippen te kunnen blijven verzorgen.

En dan nu de full face foto's waar ik de blush én lip balm draag. Misschien had ik voor de foto de cream blush wat heftiger moeten aanbrengen aangezien je 'm op de foto nog minder ziet dan in het echt, maar de kleur zie je sowieso best lichtjes in het echt. Zoals je ziet komt er van de lip balm een mooie glans vanaf.

Al met al ben ik blij met deze producten. Het kan beter, maar voor de prijzen vind ik de kwaliteit prima. En zeker voor de zomer vind ik het niet erg. Als het heel warm is maar ik wel ergens heen ga en toch wel een beetje make-up op wil, zijn deze producten heel handig.

Wat vind jij van de Me & My Ice Cream LE collectie?