Trends die ik nooit begrepen heb #2

Omdat er veel positieve reactie's kwamen op het eerste artikel over trends die ik niet begrepen heb, hier deel twee! Ook dit artikel staat vol met trends waar ik niet zo weg van ben. Als jij een trend die ik niet leuk vind wel heel leuk vind en graag draagt, moet je daar natuurlijk vooral mee doorgaan, iedereen heeft zijn eigen stijl en mening over bepaalde trends. Zo kan het ook best zijn dat ik een trend heel leuk vind en jij helemaal niet, zo gaat dat nou eenmaal!

Ik weet dat heel veel mensen deze trend wél heel leuk vinden dus ga daar vooral mee door, maar dit is niet zo mijn ding. Ik vind mijn neppe bontkraag die eerst op mijn parka zat al niets, dus laat staan dat ik een hele jas ervan zou aantrekken. Bij anderen vind ik het soms nog wel classy staan, als er maar niet te veel faux fur in je outfit zit.

Broeken met enorme broekspijpen - nee, dit is echt niets voor mij. Ik snap dat niet iedereen een nauwsluitende broek lekker vind zitten, maar ik kan me ook niet voorstellen dat zo'n wijde broek lekker zit.

Weten jullie nog die tijd dat toen je op de basisschool zat, je met de avondvierdaagse een heuptasje droeg? Ik in ieder geval wel, haha! Hoewel ze wel handig zijn op zulke momenten, vind ik het nu toch maar raar. Als je een kleine schoudertas ziet dat er naar mijn mening een stuk leuker uit dan een heuptas.

De vorige keer had ik het al over sneaker wedges, en dit is daar een variant van. Wie op de wereld is op het idee gekomen om een hak onder All Stars te zetten? Die sleehakken, oké, ik vind ze niet mooi maar ik kan nog wel begrijpen dat iemand anders ze wel mooi vind, maar zo'n hand helemaal linksboven... Totaal niet mijn ding, sorry haha.

Ook zoiets, schouder vullingen. Volgens mij is deze trend nu ook al een tijdje overgewaaid, maar je ziet celebs er nog wel eens mee lopen. Ik vind het echt jammer als er bij zo'n leuke blazer, jurkje of top schouder vullingen in zitten, dat vind ik de outfit echt 'minder' maken.

Nou vind ik het bij sommige kledingstukken nog wel stoer, maar bij de meeste niet: doodskopjes! Zo gebeurt het wel eens dat ik een hele leuke top zie, maar als ik 'm omdraai zie ik een hele grote doodskop en dat is dan toch altijd de reden dat ik het kledingstuk weer terug hang. Maar, als je nou de short hebt op de foto rechtsboven, vind ik het nog best mooi, als je het maar met een effen kledingstuk combineert zoals deze zwarte trui.

Als ik kijk naar fashion video's van Amerikaanse Youtubers, zitten er bij de 4 van de 5 outfits altijd wel een outfit tussen met een legging. En die wordt dan niet gedragen als een legging, maar als een broek! Ik moet eerlijk zeggen dat het bij de meeste mensen wel staat omdat ze allemaal zo jaloersmakend dun zijn, maar eigenlijk vind ik het niet echt kunnen. Waarschijnlijk is dit echt puur Nederlands gedacht, ook al zie je het hier ook steeds meer. Gewoon nee. Als je dan wel een legging draagt, zorg er dan voor dat je er iets langs overheen draagt. Maar ja, dat is mijn mening.

Afritsbroek - ik weet nog van vroeger toen ik in groep 3 zat, dat ik toen een meester had die een afritsbroek aanhad. Het werd die dag warmer, dus hij ritste de onderkant van zijn broek af en de hele klas zat met verbazing naar hem te kijken. Haha, dat was toen zo bijzonder! Als ik daar nu op terugkijk is het toch wel echt een no go. Functioneel misschien, maar verder? Hmm..

Hier kan ik wel om lachen, partners die zich hetzelfde kleden. Toen ik begin januari met vriendinnen in Almere waren, kwamen we in een boekwinkel zelfs een boek tegen met allemaal foto's hierover! Ik kan het boek zo niet vinden op het internet, helaas, maar daar moesten we wel even om lachen.

Dit is echt zo'n trend die bij iedereen als een van de eerste trends opkomt als je het hebt over de no go's. Ik moet toegeven dat ik zelf ook één paar heb gehad en dat ik daar toch ook wel plezier van heb gehad. Ik snap het ook wel heel goed dat verpleegsters of kinderen dit dragen, maar voor mij of volwassenen? Nee nee, dat gaat echt niet.

Welke trend(s) heb jij nooit begrepen?