Mijn week in Cambridge en Londen [#1]

Gisteren kwam de shoplog al online van Cambridge en Londen, en vandaag het verslag! Ik nam mijn eigen camera mee, en daar heb ik heel veel foto's mee gemaakt. Ik zal bij de foto's ook een stukje vertellen over wat we die dag hebben gedaan. Wel zo leuk, toch? Aangezien het zoveel foto's waren, deel ik het in in twee artikels. Vandaag de heenreis en de dag in Cambridge, en morgen de twee dagen in Londen en de terugreis!

14 april - Op de heen- en terugreis waren we de hele dag aan het reizen. We zaten eerst zo'n zeven uur in de bus, daarna vanaf Duinkerken nog twee uur op de boot toen we in Dover aankwamen. Hierboven zie je een deel van de krijtrotsen van Dover, daar staat Dover bekend om. Vervolgens moesten we nog twee uur met de bus tot we bij ons hostel in Cambridge aankwamen.

Toen we nog twee uurtjes met de bus moesten naar het hostel in Cambridge, begon het al aardig donker te worden. De lichten van de auto's zorgden daardoor voor een hele mooie bokeh foto's. Wauw!

15 april: maandag waren we natuurlijk de hele dag aan het reizen, dus eigenlijk was dinsdag de échte eerste dag! Na goed te hebben geslapen in het hostel kregen we een heerlijk ontbijt. Je kon een Engels ontbijt nemen, maar ook kon je kiezen uit bijvoorbeeld yoghurt, stokbroodjes, croissants en fruit. Het hostel waar wij verbleven was net gerestaureerd en was pas één dag open toen we er waren. Het hostel zag er erg leuk uit met veel moderne schilderijen en quotes aan de muur.

Vervolgens gingen we op pad! Op het programma stond een sightseeing in Cambridge. We liepen in/langs parken...

 ...universiteiten (dit is King's College)...

...musea en meer. Hierboven zie je het Fitz William museum. Na de sightseeing kon je ervoor kiezen of je naar het Fitz William museum ging of naar een botanische tuin. Hoewel mijn vriendinnen en ik voor het Fitz William museum hadden gekozen, zijn we uiteindelijk toch naar de botanische tuin gegaan, omdat het zo heerlijk weer was. Gelukkig maar, want van de andere groep hoorden we dat het Fitz William museum niet zo veel aan was.

Ik vind alleen al de straatjes/winkels er zo anders uit zien in Cambridge, het ziet er zo oud en gezellig uit. Echt een groot verschil met Nederland!

Nadat we de botanische tuin hadden bezocht gingen we punten! Dit wordt veel gedaan in Cambridge, dus hier moesten we ook aan geloven. Ons groepje bakte er alleen niet zo veel van, haha.

Na het punten hadden we twee uur de vrije tijd, dus in die tijd hebben we natuurlijk wat gewinkeld! We zijn onder andere bij de Boots en Superdrug geweest. In onze vrije tijd moesten we ook wat gaan eten, dus dat hebben we ook gedaan. Daarna hebben we nog een Caramel Frappucino (mijn favoriet!) bij de Starbucks gedronken en daarna moesten we de weg naar het hostel zelf terugvinden. Dat lukte niet geweldig, maar met een GPS en na het aan twee vrouwen te hebben gevraagd, kwamen we dan eindelijk na een uur bij het hostel aan.

's Avonds hadden we in het hostel een pubquiz. Deze pubquiz bevatte vragen over wat we die dag allemaal hadden bezocht en andere vragen over Engeland. We waren opgedeeld in groepen en uiteindelijk won ons groepje, superleuk!

Dit was deel 1 van mijn verslag, morgen deel 2 met Londen en de terugreis! Ben jij wel eens in Cambridge geweest?