Mijn week in Cambridge en Londen [#2]

Gisteren stond deel 1 van mijn week in Engeland met school al online, en vandaag is het de beurt voor deel 2! Gisteren zagen jullie al foto's en een kort verslag van de heenreis en de dag in Cambridge, en vandaag zie je de twee dagen in Londen én de terugreis. Kijk maar mee!

16 april - vandaag gingen we naar Londen! Nadat we de dag ervoor een drukke dag hadden met veel lopen in Cambridge, was vandaag Londen aan de beurt. We konden eerst wel even relaxen in de bus, omdat het nog zo'n twee uur rijden was tot we in Londen waren. Daar aangekomen stond er weer een stadswandeling op de planning. We kwamen langs Saint Paul's Cathedral (zie foto hierboven)...

...the Monument...

...the Tower en Tower Bridge! Hier zijn we allemaal heel snel langs gelopen, we zijn er dan ook niet óp gelopen jammer genoeg.

Na de stadswandeling hadden we een uur voor ons zelf, waarin we konden lunchen. Dit deden we bij een haventje, vlakbij Tower Bridge. En niet te vergeten, het was echt heerlijk weer! Niet alleen vandaag, maar ook de rest van de dagen.

Na de stadswandeling en de lunch gingen we naar het Natural History Museum. Hier kon je ook weer kiezen naar welk museum je ging (Victoria and Albert Museum - Natural History Museum - Science Museum). Het Victoria and Albert Museum leek me ook wel leuk, maar uiteindelijk kozen we voor het Natural History Museum. Aangezien er al aardig wat tijd afging door de lange wachtrij, hadden we nog maar een uurtje de tijd voor het museum zelf. Aangezien dit veel te weinig is voor dit grote museum, hebben we de belangrijkste dingen bewonderd en toen was de tijd al weer om. Het was wel erg leuk om te zien :). Ook wel een leuk feitje: de film 'Night at the museum' is in dit museum opgenomen!

Nadat we het Natural History Museum hadden bezocht, gingen we met de metro naar het Piccadilly Circus. Piccadilly Circus is een van de bekendste pleinen in Londen en daarnaast ook een belangrijk verkeersknooppunt. Het is er echt super druk met bomvol toeristen. Aan de hand liggend van het Piccadilly Circus heb je misschien wel de twee bekendste winkelstraten van heel Londen: Regent Street én Oxford Street. Hier hadden we ook weer twee uur de vrije tijd, dus hier hebben we lekker gewinkeld! Hoewel we veel meer wilden winkelen, zijn we alleen even bij de Boots, Topshop, Forever 21 en de Lush geweest. We hebben de Primark niet eens gezien, toen moesten we alweer terug naar het afspreekpunt. Wel ben ik gelukkig goed geslaagd bij de Forever 21 en de Lush.

Na het Piccadilly Circus gingen we met de metro naar Covent Garden. Daar hadden we ook weer vrije tijd om wat te gaan eten. We zochten een pizzeria op en kwamen uiteindelijk bij 'Bella Italia' terecht. De pizza was heel lekker!

Nadat we lekker hadden gegeten gingen we weer terug naar de bus, en vervolgens weer met de bus naar het hostel. Het was alweer een lange dag met zeer pijnlijke voeten, maar dat was het zeker waard!

17 april - we zijn aangekomen bij dag vier in Engeland, oftewel dag twee in Londen! De dag begon weer met twee uur rijden van Cambridge naar Londen. Dit keer niet hartje Londen, maar het Olympisch park. Jullie herinneren je vast nog wel de Olympische Zomerspelen 2012 in Londen, en het Olympisch park was de hoofdlocatie daarvoor. Nu staat er niet zo veel meer, omdat de meeste gebouwen tijdelijke gebouwen waren. Wel zijn we even in het zwemstadion geweest, die er nog wél staat. Toch wel bijzonder om daar te kijken!

Ook dit kunstwerk(?) stond in het Olympisch Park. Kunstwerk, omdat we dat in eerste instantie dachten dat het was. Maar nu ik wat research heb gedaan op internet, blijkt het dat een uitzichttoren blijkt te zijn. De opening ervan was wel in de tijd van de Zomerspelen, namelijk in juni 2012, dus het had er wel degelijk mee te maken. Naast deze toren zijn er in het Olympisch Park nog veel meer nieuwe gebouwen, die speciaal zijn gebouwd voor de Zomerspelen. Zo hadden we ook vrije tijd in het winkelcentrum wat er speciaal voor is gebouwd.

Nadat we het Olympisch Park hadden bezocht, gingen we met de metro naar Westminster. Als je het metrostation uitkomt zie je gelijk de Big Ben en de London Eye.

Het was echt heel erg leuk om de Big Ben te zien, na 'm alleen maar op plaatjes gezien te hebben. Het is natuurlijk niet veel meer dan een klok, maar wel iets typisch Londen, iets wat je wel gezien moet hebben als toerist. Dat had ik ook met de Eiffeltoren toen ik in Parijs was, dat vond ik ook zo te gek om in het echt te zien!

Vlakbij de Big Ben staat ook de London Eye. Dit reuzenrad staat tegenover het Palace of Westminster (de Big Ben) en kennen jullie waarschijnlijk allemaal wel. We zijn er heel snel langsgelopen (ik heb ook maar twee foto's!), we zijn er dus ook niet in geweest vanwege te weinig tijd en budget. Ooit wil ik er wel in, haha!

Nadat we de Big Ben en de London Eye hadden gezien, liepen we door via de straat Whitehall naar Downingstreet 10.

Dit adres komt jullie misschien wel bekend voor, hier woont de minister president namelijk (in het zwarte huis hierboven)!

Als je nog verder de straat uitloopt, kom je bij het Trafalgar Square uit. Dit plein is, net zoals Piccadilly Circus, een van de bekendste pleinen van Londen.

Na Trafalgar Square gingen we met de metro naar Camden Town. Camden Town is een grote markt waar je echt een keer geweest moet zijn als je in Londen bent. Hier hadden we ook weer vrije tijd. We hebben hier wat rondgelopen- en gekeken. We moesten nog wat souvenirs kopen, dus dat hebben we hier gedaan. Naast souvenirwinkeltjes en eettentjes heb je er ook 'gewone' winkels, zo zijn wij ook naar de H&M en de Urban Outfitters geweest.

Nadat we in Camden Town waren geweest, gingen we weer terug met de metro naar de bus en met de bus weer terug naar het hostel. Terug in Cambridge pakten we onze koffers in en gingen we naar de supermarkt om nog snel wat eten/drinken te kopen voor de terugreis de volgende dag.
Foto's komen van de botanische tuin op dag 2 in Cambridge

18 april - het is 18 april, dat betekent de allerlaatste dag! En ook deze dag bestond, net zoals de heenreis, de hele dag uit reizen. We moesten om vier uur 's nachts opstaan en zaten uiteindelijk om kwart voor zes in de bus, op weg naar Harwich. Aangezien de boot die twee uur duurt vol zat (volgens mij wat de reden), gingen we met een andere boot. Hier zaten we in plaats van twee uur maar liefst zeven (!!) uur op. De boot was ook een stuk groter dan die van de heenreis. Verbazing wekkend ging die zeven uur best snel voorbij. Dat komt ook omdat we de laatste twee uur een film hebben gekeken, want er zat zelfs een bioscoop op de boot. We hebben 'The Book Thief' gezien en hoewel ik de eerste helft van de film bijna in slaap viel omdat ik zo weinig had geslapen die nacht, was het wel een erg goede film. Aanrader!

Na zeven uur kwamen we dan eindelijk rond 5 uur (Nederlandse tijd) aan in Hoek van Holland. Vanaf daar nog vier uur met de bus en we waren er! Eindelijk. Ik vond het een onwijs leuke reis, waar we heel veel hebben gezien van Cambridge én Londen. Dit artikel heb ik geschreven om met jullie te delen wat ik heb gedaan in Engeland, maar ook deels voor mezelf, zodat ik later kan terugkijken op deze onvergetelijke reis in Engeland.

Dit was deel 2 van mijn reisverslag van Engeland. Ik zou het super vinden als je alles hebt gelezen! :)