Mijn statement kettingen

De gene die mij al langer volgen, weten dat ik gek ben van kettingen. En dan niet zomaar kettingen, maar statement kettingen! Vroeger vond ik het helemaal niks, zo'n korte, opvallende ketting, maar ik vind het nu juist heel leuk. Statement kettingen kunnen echt een outfit af maken en zo gaan er ook niet veel dagen voorbij dat ik er géén draag. Op dit moment staat de teller op zeven van deze kettingen, en het leek me leuk om deze aan jullie te laten zien!

Dit zijn ze alle zeven bij elkaar. Ik heb nooit een kleurentest gedaan, maar ik heb eigenlijk alleen maar gouden sieraden. Ik vind goud gewoon een stuk beter bij me staan dan zilver. Zilver maakt me gelijk zo koel en goud vind ik daarom veel mooier, omdat het veel warmer staat. Verder heb ik vooral heel veel zomerse, kleurrijke kettingen.

#1 PRIMARK - ik begin met mijn nieuwste - en ook wel opvallendste - ketting. Deze kocht ik zo'n drie weken geleden bij de Primark. Ik heb 'm nog niet zo heel vaak gedragen omdat ik het de laatste tijd wat te warm vind voor zo'n grote en zware ketting, maar dat komt wel! De ketting is goed te combineren met alle kleuren die er in zitten.

#2 BIJOU BRIGITTE - bijna  al mijn (statement) kettingen komen van de Primark, maar er zijn een paar uitzonderingen. Waaronder deze! Dit is één van de enigste kettingen die niet zo heel opvallend is. Toch vind ik 'm heel leuk door het aztec printje. En zwart en wit past overal wel bij!

#3 PRIMARK - dit was de allereerste ketting die ik kocht bij de Primark, dat is inmiddels alweer zo'n anderhalf jaar geleden. Toen vond ik 'm al leuk, en dat vind ik nu nog! Ik vind het ook wel knap dat de ketting nog steeds niet verkleurd is, want dat had ik wel gedacht omdat de ketting zo goedkoop was. Ik geef de laatste tijd liever de voorkeur aan een andere ketting, maar deze vind ik ook nog steeds erg mooi.

#4 PRIMARK - dit is echt één van mijn favoriete kettingen in de zomer. Niet alleen omdat ie' zo'n mooie, zomerse kleur heeft, maar ook omdat ie' heel licht is. Op de foto lijkt het misschien niet zo, maar wanneer je de ketting vasthoudt voel je al hoe plastic de ketting is. De ketting voelt dus niet erg luxe aan, maar aan de andere kant is dat ook wel weer fijn omdat de ketting niet erg zwaar is. Als het heel warm is wil je natuurlijk geen zware ketting aan je nek hebben hangen, dus dan is deze ketting perfect om te dragen!

#5 PRIMARK - ik vind het erg moeilijk om één favoriet te kiezen uit al mijn statement kettingen, maar deze ketting staat sowieso in de top 3. Ik vind de neonroze kleur niet alleen heel gaaf, maar ik vond ook de diamantjes en de spikes heel erg tof! Deze ketting draag ik niet alleen in de lente/zomer, maar ook vaak in de herfst/winter, om mijn outfit net wat vrolijker te maken.

#6 H&M - de tweede uitzondering is deze gouden schakelketting. Een schakelketting kun je op veel manieren dragen, zowel bij een stoere outfit (mijn voorkeur!) als met een wat lievere outfit.

#7 PRIMARK - en dan alweer de laatste, maar zeker niet de slechtste! Deze gouden ketting vind ik zó leuk omdat ie zo stoer is. Ook deze ketting komt sowieso in de top 3, want deze draag ik echt heel veel. En dat kun je ook wel zien, want je ziet wel dat de kleuren al wat vervaagd zijn.

Zoals je ziet zijn de meeste statement kettingen die ik heb tussen de €5 - €10. Ik heb nu eenmaal liever meer kettingen van een wat slechtere kwaliteit (ook al bevallen ze me allemaal heel goed, alleen merk ik wel dat sommige van een wat mindere kwaliteit zijn), in plaats van één ketting van een goede kwaliteit (die heel duur is).

Wat vind jij van statement kettingen & wat vind je van mijn collectie?