Modetrends voor de zomer 2014 [#1]

Nog ongeveer een maand en dan is het eindelijk officieel zomer! Hoewel ik de lente ook een mooi seizoen vind, verlang ik altijd heel erg naar de zomer. De zomer betekent niet alleen vrij van school, maar ook (vaak) met heerlijk weer! En met heerlijk weer kun je je korte broeken, tops, jurkjes en rokjes weer uit de kast halen. Ook dit jaar zijn er weer een boel modetrends voor deze zomer. De leukste trends laat ik jullie zien in twee artikels, en vandaag is deel 1 aan de beurt!

1) Loavies 2) New Look 3) New Look 4) H&M

De mode deze zomer is kunstzinnig. Deze zomer zie je veel kledingstukken met hele schilderijen, tekeningen of fotografieën. Hiernaast zie je ook héél veel prints. En qua combineren met die prints kun je niet anders dan goed zitten, want alles mag. Combineer zoveel prints op elkaar als je maar kan, dat is alleen maar in! Ik moet zeggen dat ik hier eerde niet zo weg van was, maar als ik de tweede outfit in de collage zie, vind ik het toch nog best leuk staan.

1) H&M 2) H&M 3) Forever 21 4) New Look

Crop tops blijven in! Hoewel je ze vorig jaar al veel zag, des te meer zie je ze dit jaar. Naast de normale strakke crop tops zijn er dit jaar wel veel meer 'varianten' bij gekomen, zie nummertje 2 en 4 bijvoorbeeld! En als je geen crop top wil dragen omdat je je buik wil bedekken, is dat helemaal geen probleem. Er zijn genoeg kledingstukken deze zomer die je met een crop top kunt combineren. Denk maar aan maxi skirts en highwaisted shorts! 

1) H&M 2) Forever 21

Ook zo'n kledingstuk wat je met veel items kunt combineren, is de destroyed/patchwork jeans. Hierbij geldt dat er voor iedereen wel wat leuks bijzit, omdat je bij een destroyed jeans voor een broek kunt gaan met weinig scheuren (zoals nummer 1), maar er zijn ook genoeg broeken waar heel veel scheuren in zitten. En als je helemaal niet van scheuren houdt, kun je altijd nog voor een patchwork jeans gaan (nummer 2)! 

1) H&M 2) Forever 21 3) Forever 21 4) H&M

Deze zomer kun je je laten gaan met je fantasie, want alles wat je kunt bedenken is er wel! Iets wat je jaren geleden voor één miljoen nog niet had aangetrokken, vind je dit jaar misschien wel helemaal leuk. Onder fantasie kun je bloemenprints in alle mogelijke uitvoeringen, prints met een kunstzinnige afbeeldingen, prints met grafisch zwart-witte motieven en een verder kleurrijke streeppatronen, prints met droomlandschappen en jaren '60 prints voorstellen. Daar zit vast wel wat leuks voor je tussen, toch? 

1) New Look 2) H&M 3) Forever 21 4) Asos 5) Asos

De floppy hats zijn dit jaar niet alleen leuk voor op een festival, maar ook draagbaar voor andere gelegenheden! En daarnaast is het natuurlijk ook heel handig om je beschermen tegen de brandende zon. Ik ben zo iemand die zo'n hoed niet zo mooi vind staan bij mezelf, maar bij anderen meestal wel. Ik moet er nog even over nadenken of ik ga meedoen aan deze trend, haha. 

1) New Look 2) New Look 3) H&M 4) H&M 5) Forever 21

Geel is een kleur die ik niet 1 2 3 aan zou doen in de zomer, maar als je de kleur combineert met leuke items kan het echt heel erg leuk staan! Vooral omdat het ook zo'n vrolijke kleur is. Ook zie je deze lente én zomer veel madeliefjes prints. Ik heb er al tops, shorts, rokjes, jurkjes en meer mee gespot, en ik denk dat dat alleen maar meer wordt! 

Dit was deel 1 van modetrends voor de zomer, overmorgen komt deel 2 online! Van deze zes trends vind ik crop tops, destroyed jeans én geel de leukste trends. 

Welke modetrends voor deze zomer vind jij het leukst?