Tag; Love Blogging!

Laatst zag ik een erg leuke tag bij Charlotte (bezoek ook zeker even haar blog, die is super!) die alleen maar over bloggen ging. Ik, die heel erg van bloggen en blogs bekijken houd, vind het natuurlijk een erg leuke tag en ik vroeg dan ook of ik 'm mocht overnemen. Dit mocht gelukkig, en daarom doe ik 'm nu ook. Veel plezier met lezen!

Waarom ben jij een beautyblog begonnen? - Tja, waarom? Omdat ik alles wat je onder beauty verstaat gewoon erg leuk vind! Ongeveer 1 - 1,5 jaar geleden begon ik meer interesse te tonen in beautyblogs en keek ik er iedere dag wel eventjes op. Ik begon het zo leuk te vinden dat ik zelf ook een blog aan maakte. Daarvoor had ik er ook al een, alleen die ging niet over beauty. 

Hoe kom je aan de naam van je blog? - Oeh, dan moet ik wel heel ver terugdenken. Ik weet het niet meer precies, maar volgens mij komt dit door weheartit.com. Dit vond/vind ik zó'n leuke site, en ik vond de naam ook zo goed bedacht. Dus ik begon er over na te denken en kwam op deze naam uit. Destijds vond ik 'm best simpel, maar ik heb er toch wel erg lang over na gedacht, en ik vind dat dit echt bij mij en mijn blog past.
Bron foto; Weheartit

Hoeveel bezoekers heb je ongeveer? - Zo'n 5000 bezoekers per maand, poeh! Ik ben echt heel blij met al mijn lieve volgers, hier wil ik jullie heel veel voor bedanken!

Wie werken er allemaal mee aan je blog? - Just me. Ik ben de enige die aan deze, mijn blog werkt. Vanaf dat ik er mee ben begonnen en nu. Ik ben er nog steeds zo blij mee was, als dat ik was toen ik ermee ben begonnen. En ik hoop dat dat nog heel lang zo blijft, hihi.

Wat is het leukste wat je hebt meegemaakt door je blog? - Ehm, dat is best een moeilijke vraag. Dat zijn zoveel dingen! Een van de leuke dingen zijn toch wel alle leuke reactie's die je krijgt, ik word er altijd weer blij van als ik ze lees. Maar ook als ik bijv. mailtjes krijg van bezoekers of een bedrijf, dat doet me echt goed!

Bron foto; Weheartit

Hoeveel comments krijg je gemiddeld per artikel? - Dat is heel verschillend. Soms zijn dat er 40 of 50, maar dat kunnen er ook 20 - 30 zijn. Ik denk dat het gemiddeld zo'n 30 - 40 reactie's zijn.

Werk je samen met bedrijven? - Ja, sinds kort wel! Soms krijg ik een e-mail en dat vind ik altijd erg leuk om te lezen. Ik vind het sowieso erg fijn om samen te werken met bedrijven, zo leuk is dat! ;)

Met wat voor een camera maak je foto's voor je artikelen? - De GE A1250. Het merk is niet heel bekend en ik moest ook eerst even zoeken hoe die heet, maar deze dus. Qua foto's vind ik 'm best fijn, maar voor filmpjes opnemen wil ik toch wel een wat betere camera, want zo'n compact camera als deze vind ik daar echt niet fijn voor. Ik ben al aan het zoeken voor een niet te dure variant, heeft iemand misschien nog wat ideeën?


 Waar haal jij je inspiratie voor een nieuw artikel vandaan? - Dat is heel verschillend. De laatste tijd heb ik heel veel inspiratie (gelukkig maar!), dat komt door alles wat er om me heen gebeurt, denk ik. Soms dan word ik wakker en dan heb ik ineens een idee voor een artikel. Daarom heb ik ook altijd wat blaadjes en een pen op mijn nachtkastje liggen, voor het geval dat (haha). Maar ook haal ik inspiratie uit foto's van bijv. Weheartit, of van stukjes uit tijdschriften. 

Welke beautybloggers geven jou veel inspiratie? - Dat is heel moeilijk om te zeggen, omdat ik elke dag wel zo'n 100 blogs bekijk en ik iedere blog/artikel leuk vind om te lezen. Dus, eigenlijk van iedere beautyblogger wel! Maar ook kan ik veel inspiratie halen uit bloggers die over andere dingen schrijven, zoals fashion of lifestyle.

Bron foto; Weheartit

Krijg je wel eens negatieve comments? - Ja, tuurlijk wel! Maar dit vind ik helemaal niet erg, want dat hoort er nu eenmaal bij. Het zijn in de meeste gevallen ook comments waar ik juist wat van kan leren, dit vind ik alleen maar fijn.

Plaats je iedere dag een nieuwe post? - Ja, meestal wel. Het kan soms eens gebeuren dat er geen artikel online staat, doordat ik het artikel per ongeluk verkeerd heb ingepland, maar gelukkig gebeurt dit niet zo heel vaak voor. Ik probeer in het weekend en in de vakantie's altijd heel veel voor te schrijven, dus dat komt altijd wel goed.

Wat voor soort lay-out heb je? En heb je hem zelf gemaakt? - Sinds een tijdje staat er een nieuwe lay-out op IHBF, klik hier om het artikel er over te lezen. Ik heb 'm helemaal zelf gemaakt, namelijk met Word. Haha, nu zou je vast niet begrijpen hoe ik dit dan heb gedaan, maar ik heb er een foto neergezet en ben toen wat gaan klungelen met lettertypes en plaatjes. Uiteindelijk is het dit geworden, en ik ben er heel erg blij mee!

Bron foto; Weheartit

Hoe lang doe je ongeveer over een artikel? - Dat ligt eraan. Soms ben ik er maar een halfuurtje mee bezig, maar in de meeste gevallen is dit toch wel minimaal één uur. Ik wil dat alles foutloos en goed in een artikel staat, dus hier ben ik wel altijd lang mee bezig. Maar dit heb ik er ook voor over, en het is sowieso ook geen straf voor me (haha)!

Is je blog je bedrijf? Zo ja, hoe werkt het en wat vind je er van? Zo nee, zou je het willen? - Nee, m'n blog is niet mijn bedrijf. Dit zou ik in de toekomst wel willen, want ik zou niets liever willen dan van mijn hobby (bloggen) mijn beroep te maken. Maar nu wil ik er nog even niet aan denken, ik ben nog jong en ik zie allemaal wel wat me te wachten staat.

Heb je in het echt contact met beautybloggers? - Nee, maar dat zou ik ook in de toekomst wel eens willen. Ik heb al een paar vriendinnen waarmee ik heel goed over make-up en de laatste trends kan praten, maar het lijkt me ook wel erg tof om met andere beautybloggers te praten/winkelen.

Tot zover deze tag over bloggen. Ik hoop dat jullie het een beetje leuk vonden om te lezen, ik vond het in ieder geval erg leuk om antwoord te geven over de vragen. Zo weten jullie ook wat meer over mij en mijn blog, leuk toch? Iedereen mag deze tag overnemen, dus als je ´m leuk vind, doe je best!

Wat vinden jullie van deze tag en ga je ´m overnemen?

Liefs, Myrthe.