Favoriete Covers- en Youtubers

Dagelijks luister ik veel, veel muziek. Vaak vind ik het originele liedje van de originele artiest het allermooist, maar het is ook vaak zo dat ik een liedje gecoverd door iemand anders veel mooier vind. Zo ben ik ook veel op van deze Youtube kanalen geabboneerd, omdat ik gewoon geen een liedje wil missen die deze Youtubers hebben gecoverd. Wil je weten wie dat zijn en welke liedjes die zij hebben gecoverd of die van hun zelf zijn ik het allermooist vind, kijk dan maar snel op de volgende pagina... Oja, ik heb de Youtubers- en covers op willekeurige volgorde gezet, ik kan echt niet kiezen wie ik het mooist vind zingen en welk liedje ik het mooist vind,, dat is echt een hel voor mij!

Cimorelli is een zanggroep van 6 meisjes, en ook nog eens allemaal zussen! De jongste is 11 en de oudste 21. Ze hebben allemaal een erg mooie en unieke stem, wat samen prachtig klinkt. Cimorelli werkt ook veel met meerdere stemmen, dat vind ik persoonlijk zó mooi! Ze coveren voornamelijk heel veel liedjes, maar ook hebben ze al een origineel nummer opgenomen, namelijk 'Million Bucks'. Die kun je hieronder luisteren, maar vergeet ook zeker niet de covers van Cimorelli te luisteren!


Christina Grimmie is onder haar Youtube naam zeldaxlove64 ook erg bekend. Ik kwam een paar weken geleden toevallig op haar Youtube kanaal en ooh - wat kan zij prachtig zingen! Christina heeft net zoals Cimorelli ook al een origineel nummer uitgebracht, namelijk 'Liar Liar'. Daarnaast heeft ze ook al 6 (!) weken getourd met Selena Gomez, hoe vet?! Bekijk hieronder 'Liar Liar', het originele nummer van Christina. Maar wat ik ook al zei bij Cimorelli, bekijk ook de andere covers van Christina, want die zijn zo goed!



Nog 2 zusjes zijn Megan & Liz, maar ze zijn niet zomaar zusjes: ze zijn tweelingzusjes! Wel grappig, want hier kwam ik pas net achter en ook ík ben tweeling. Maargoed, Megan & Liz zingen samen (naar mijn mening en ook die van vele andere aan de vele abbonees te zien) heeel erg goed, maar daar naast zijn ze ook heel muzikaal, omdat ze beide songwriters zijn. Leuk weetje: naast zingen en muziek spelen hebben ze ook een ander Youtube kanaal waar ze beautyfilmpjes op zetten, met veel tips, uitleg en how-to's. Een origineel liedje van Megan & Liz die ik persoonlijk heel erg tof vind, is 'Run Away'. Bekijk 'm hieronder!



Vroeger was ik helemaal gek van Savannah Outen, en sinds een tijdje weer! Op de een of andere manier was ik haar uit het oog verloren, maar sinds kort ben ik weer een hele grote fan van Savannah. Savannah heeft een heel unieke stem waar ik urenlang naar kan luisteren. Het is weer eens wat anders dan andere Youtubers, en dat vind ik geweldig! Savannah Outen is sinds dat ze filmpjeso p Youtube zette, al heel bekend geworden, ze heeft al tientallen originele liedjes geschreven en opgenomen, waar ze ook al erg vaak mee heeft opgetreden. Leuk weetje: toen Savannah begon met filmpjes op Youtube zetten, deed ze dat ook wel eens samen met Esmee Denters. Bekijk hieronder 'Safe and Sound' een cover van Taylor Swift door Savannah Outen (natuurlijk) en Jake Coco.



Toen ik vroeger heel vaak naar Savannah Outen luisterde, kwam ik via via ook bij Tiffany Alvord terecht. Een paar jaar geleden luisterde ik dus ook al erg vaak naar Tiffany, maar dat is ook op de een of andere manier verwaterd. Nu ben ik ook weer helemaal weg van haar, haar stem is gewoon prachtig door het lieve en zachte accent die ze heeft. Ook vind ik de filmpjes van Tiffany Alvord altijd erg goed in elkaar gezet, ik weet niet of ze dat zelf doet, maar dat ziet er alleen al super uit. Bekijk hieronder een cover van 'Ours' van Taylor Swift, haar nieuwste video:


Ebony Rhianna Day is onder haar Youtube naam EbonyDay1 ook een grote favoriet van mij. Ze is dan misschien niet zo populair als bijvoorbeeld Christina Grimmie of Savannah Outen, ze kan wel prachtig zingen en heeft bijna ieder bekend liedje wel gecoverd. Naast covers staan er ook veel vlogs op haar kanaal, die vind ik persoonlijk ook altijd leuk om te bekijken. Bekijk hieronder 'Skyscraper', door Ebony van Demi Lovato (maar dat laatste wisten jullie waarschijnlijk al wel).


Megan Nicole is een meisje van 17 jaar en heeft een prachtige ballad stem, maar kan ook veel andere liedjes zingen. Vooral de ballads van Megan vallen bij mij goed in de smaak, maar ook de wat andere liedjes kan ze goed zingen. Net zoals bij Tiffany Alvord vind ik de manier van filmen bij de filmpjes van Megan erg mooi, dat is altijd zo goed in elkaar gezet! Ook Megan Nicole heeft al een eigen nummer opgenomen, namelijk 'B-e-a-utiful', 'luister 'm hieronder:



Zo, dat waren mijn favoriete Youtubers- en hun filmpjes daarbij! Ik ben erg benieuwd of jullie deze Youtubers ook al kenden of niet, en welk liedje jij het best gecoverd vind door een Youtuber en wie dat dan is. Laat maar achter bij de comments!

Liefs, Myrthe.