Leuk boek | Wreck This Journal

Hi! Ten eerste wil ik even sorry zeggen dat er de laatste tijd geen artikels online gekomen zijn. Ik had er wel een paar ingepland, maar ze zijn niet online gekomen doordat Blogger de laatste tijd heel vervelend doet en ze niet meer online laat komen. Niet alleen ik heb hier last van, ook vele andere bloggers hebben hier al klachten over, dus ik hoop dat het snel weer opgelost is...

In mijn sinterklaas cadeautjes van een hele poos terug liet ik ook zien dat ik Wreck This Journal had gekregen. Ik kreeg er toen een paar reactie's op of ik er wel een artikel aan wilde wijden: natuurlijk wilde ik dat! Het is nu al weer een paar maanden verder (oeps!) maar toch wil ik het boek nog graag aan jullie laten zien.

Wreck This Journal is geen normaal boek, zeker niet. Het is namelijk een boek waar je allemaal opdrachten (die in het boek staan) mee kunt doen. De bedoeling is eigenlijk dat je alles met het boek maakt, en dat gaat van erin krassen tot de rug van het boek breken en koffie morsen tot het boek mee nemen onder de douche. Kijk maar even mee naar de beschrijving van bol.com:

'Je mag er mee gooien, 'm onder de douche nemen of 'm volplakken met kleine dingetjes die je op straat hebt gevonden: het boek Wreck this Journal staat vol met de meest uiteenlopende, prikkelende opdrachten. Je mag alle opdrachten door elkaar heen uitvoeren op de manier zoals jij dat wilt. Het resultaat vaak verbluffend en bovendien verslavend. Als je eenmaal een Wreck this journal hebt volgekladderd/geschreven en geplakt, wil je meer…'

'Creƫren is vernietigen', wat een geweldige tekst! Eerlijk gezegd deed ik nauwelijks wat met het boek, omdat ik het jammer vond om het boek vies te maken- of kapot te maken, tot afgelopen zaterdag. Toen vond ik het wel eens tijd worden om met het boek te doen wat ook de bedoeling is. Dus deed ik een aantal leuke opdrachten. De kapot maak opdrachten bewaar ik tot het laatste, want ik wil nog wel eerst alle andere dingen afmaken voordat dat niet meer kan, haha.

Dit is een van de eerste bladzijden, waarin je je naam op allemaal andere manieren moet schrijven. Haha, geweldig toch?!

De materialen die je nodig hebt.

Steek je potlood door de cirkeltjes heen, het werkt wel tegen verveling, haha...

Trek dikke en dunne lijnen, echt tof om je even uit te leven op het papier, haha!

Vingerafdrukken, mijn vingers zaten erna wel helemaal onder de stiften en andere troep, maar ik vond het toch best tof om te doen. Ik ben na een tijdje wel gestopt (omdat mijn vingers er dus na een tijd helemaal onder zaten :P), dus een andere keer ga ik ´m nog helemaal af maken :)

Wow, hier ben ik zo lang mee bezig geweest! Maar volgens mij zie je ook geen wit stukje meer (behalve in het ´balkje´), dus dat is wel geslaagd. Toch? Verdere dingen die ik nog heb gedaan:

En opdrachten die ik nog graag wil doen:

Er staan natuurlijk nog veeel meer opdrachten in het boek, die ik hopelijk allemaal nog een keer ga doen. Echt een aanrader dit boek, en bijvoorbeeld leuk om te doen samen met je vriendinnen- of familie.

Wreck This Journal (de Nederlandse versie) is voor €11,99 te koop bij bol.com. 

Hebben jullie al eens van Wreck This Journal gehoord en wat vinden jullie van dit boek? En, welk boek kun jij zeker aanraden?