Boek | Lauren Conrad - Style


Het boek Style van Lauren Conrad heb ik al meer dan een jaar, maar - heel beschamend -, ik heb er nog nooit iets over geschreven! Wat eigenlijk wel zou moeten, want Style is niet zomaar een boek, het is een boek voor alle beauty- en fashion liefhebbers en geschreven door stijlicoon Lauren Conrad. Als je mij al een tijdje volgt, wist je vast al wel dat Lauren Conrad een van mijn favoriete stijliconen is, en dat ik dit boek natuurlijk zo snel mogelijk in huis wilde hebben nadat ie in Nederland was verschenen. Sinds een paar maanden is ook de Nederlandse versie van het boek verschenen, maar toen ik dit boek kreeg was die er nog niet, dus daarom heb ik de Engelse versie. Dit vind ik niet eens zo erg, het Engels is vrij gemakkelijk te lezen en ook begrijp je het al snel. Lees snel verder op de volgende pagina als je wilt weten wat ik van het boek vind en wat de inhoud is!



De voorkant van het boek is simpel, maar toch lekker strak met de witte achtergrond- en de tekst. Daar hou ik wel van, de voorkant van een boek hoeft voor mij niet zo druk, prima zo.


De inhoud! Zoals je ziet heel veel fashion, maar ook beauty wordt behandeld en; lifestyle niet te vergeten.


Cute pictures! In het begin van het boek beschrijft Lauren Conrad eerst een stukje over haarzelf en hoe ze van haar hobby haar werk heeft kunnen maken. Ook schrijft ze hoe ze vroeger was, al een 'echte' fashionista- en beautyliefhebber, zoals je op de foto's kunt zien. Heel leuk stukje om te lezen!


Lauren laat in het boek af en toe foto's zien van een paar outfits die ze zelf erg graag draagt (ook bijvoorbeeld voor een bepaald thema). In deze outfits zit veel verschil, maar ik vind ze allevier zo tof! Of je zin hebt in een jurk of een casual setje, je kunt er met iedere outfit uitzien als een 'fashionista', dat is goed te merken aan de outfits.


Leuke foto, haha! Met zoveel kleding in je kledingkast en je eigen stylisten zou het iedere dag wel moeilijk zijn om een outfit te kiezen voor Lauren, poeh!


Een stuk over schoenen. Lauren is erg fan van hoge hakken, maar ook draagt ze genoeg flatjes. Ook deze heeft ze in verschillende soorten en maten.


Lauren vertelt in het boek ook een paar tips hoe je met een klein accessoire, zoals een sjaal, een outfit helemaal af kan maken. Je zou misschien denken dat een sjaal alleen voor om je nek is, maar ook kun je 'm gemakkelijk in je haar dragen of om je tas heen binden, zoals Lauren doet.


Neehee, niet alle jurken of andere kledingstukken passen modellen - zo Lauren Conrad ook niet. Dit vind ik zelf wel een toffe 'backstage' foto, daarom wil ik 'm jullie natuurlijk ook even laten zien.


En dan komen we bij de make-up! Lauren legt o.a. uit hoe je het beste blush kan aanbrengen- en met welke kwast...


...daarnaast staan er in het boek ook tekeningen van make-up looks (ik kom zo niet op de naam hoe deze tekeningen ook al weer heten) en daarnaast ook de make-up look hoe die is aangebracht bij Lauren. Deze look vind ik heel erg mooi, de combinatie van lichte oogschaduw en rode lipstick vind ik super!


Ook is er een 'haar' hoofdstuk waarin Lauren een paar haar tutorials laat zien en zo stap voor stap uitlegt wat je moet doen en natuurlijk wat je er voor nodig hebt. Hierboven zie je een van de bekendste haarlooks van Lauren, lekker simpel met zo'n vlechtje, maar het staat zo leuk!


Een beetje achterin het boek vind je ook nog een 'travel' hoofdstuk, waarin je heel goed kunt zien wat je allemaal moet meenemen als je een weekend weggaat, of bijvoorbeeld 5 dagen. Slim, als je op vakantie gaat kun je gemakkelijk dit boek pakken en alles stap voor stap langsgaan. Zo weet je zeker dat je niets vergeet!


Nog een paar 'feest' outfits van Lauren, love that!


Ah, wat een leuk stukje achterin het boek! <3
Dear friends, 
Style is such a big past of my life, and I am so happy I had the opportunity to share my love for it with you. Thank you for reading my book. I hope you enjoyed it... and that you learned a few things along the way! Best wishes, Lauren

Ik heb het boek vorig jaar (op mijn 13e verjaardag, dus dat is alweer een poos geleden) op mijn verjaardag gekregen, maar mijn tante en oom (waarvan ik het boek kreeg) hadden het boek besteld op bol.com voor zo'n €18, dus dat is (zoals je hierboven ziet) zo'n 20 pond. Inmiddels is er dus ook al een Nederlandse versie verkrijgbaar, deze is nu bij bol.com verkrijgbaar voor €14,95 en de Engelse versie voor €12,99.

Ik vind het boek zeker een aanrader, als ik even geen inspiratie heb en even door dit boek blader, krijg ik die al snel weer. Ook de vele tips die er in staan vind ik heel handig, altijd leuk om even door te lezen en er wat van op te steken. Altijd handig om dit boek in huis te hebben, en voor de prijs hoef je het ook niet te laten. Lauren komt in oktober 2012 weer met een nieuw boek (Beauty), deze zal dus voornamelijk over beauty- en make-up gaan. We zien het vanzelf verschijnen, ik ben in ieder geval heel benieuwd!

Waren jullie al bekend met dit boek? En heb jij de andere boeken van Lauren Conrad al gelezen? Zo niet, wie is jouw stijlicoon?