How To | Neon In Your Outfit


We woorden de laatste tijd helemaal doodgegooid met de nieuwste trends voor het aankomend seizoen (zomer!), ook neon is daar eentje van. Felle kleuren zijn al een tijdje in, maar nu komen ook de a-a-aller felste kledingstukken in de winkels. Ja, neon dus. Maar, hoe moet je zulke felle kleuren nu combineren? Die vraag is voor veel mensen nog een grote vraag (ook voor mij is dat stiekem een beetje!) en daarom ging ik weer eens aan de slag op Polyvore. Ik maakte verschillende setjes/outfits, dus eigenlijk is er voor ieder wel wat wils. Ben je benieuwd naar de stylepages, kijk dan snel mee op de volgende pagina!


In het eerste setje zit al gelijk lekker veel neon. Alleen de broek heb ik lekker neutraal gehouden, in het zwart. Ik vind het persoonlijkst het mooist als je tenminste een item in je outfit neutraal houdt en die dus niet zo'n felle kleur als neon heeft. De top is ook redelijk neutraal, maar het hart met de print erop en de neon kleurtjes maken de top toch weer vrij druk. Ik combineerde deze twee items met neon accessoires - en natuurlijk niet te ontbreken, neon pumps.

Ook in het tweede setje heb ik een item heel neutraal gehouden (eigenlijk wel het 'belangrijkste' kledingitem), namelijk de playsuit. Deze outfit kun je heel goed dragen met mooi weer, maar als het bijvoorbeeld wat minder mooi weer is kun je i.p.v. een playsuit ook voor een jumpsuit kiezen. Ik heb de zwarte playsuit toch wel heel 'neon-achtig' gemaakt door de vele neon accessoires. Dit is echt zo'n strand outfit, alleen kunnen de oorbellen- en ketting dan wel achtergelaten worden. Ik kom er nu ook plots achter dat ik de schoenen vergeten ben, maar voor zo'n zomerse outfit als deze zou ik gewoon voor normale slippertjes of sandaaltjes gaan, lekker simpel.

Het derde setje heb ik afgeleid van een outfit die ik vond op Polyvore, die zie je links. Zo'n outfit vind ik echt super, ook in deze outfit zie je een 'rustig' item en ik vind de kleurcombinaties ook gewoon heel erg mooi. De combinatie van lichtroze neon (niet 'echt' neon roze, dit is vaak heeel felroze!), wit, neon geel- en mint vind ik echt prachtig, het past allemaal zo goed bij elkaar! De zonnebril vind ik helemaal geweldig, ik had niet gedacht dat ik zo'n soortgelijke zonnebril kon vinden als op de foto, maar zoals je kunt zien is dat aardig gelukt. Op de foto draagt het meisje meer een witte top, maar zoals je kunt zien ben ik voor een witte blouse gegaan. Allebei kan natuurlijk, maar omdat ik meer van de blouses ben, heb ik daar voor gekozen. Het ligt er zelf aan wat jij het mooiste vind.

 Het vierde setje is ook heel geschikt voor in de zomer, door de shorts en de top zonder mouwen (en de sandaaltjes natuurlijk niet te vergeten!). Deze outfit is ook heel erg geschikt voor op het strand (vind ik). De oranje neon top is doorzichtig, en daarom ben ik voor een bandeau onder de top gegaan. Als je dit zelf toch nog wat té vind, kun je ook gewoon voor een zwart (of andere kleur, een neon kleur eronder zou ook heel erg leuk kunnen zijn) hemdje eronder gaan. De short maakt de outfit net wat stoerder, wat ik wel heel tof vind. De grote mint tas is niet bij deze outfit te ontbreken, ik vind 'm zo leuk in combinatie met de oranje top- en sandaaltjes! Qua sieraden zie je alleen een ketting, ik had hier eerst een zwarte 'cross' ketting, maar deze maakte de outfit toch wat somber. Daarom koos ik voor deze ketting met drie 'hangertjes' in het roze en goud, staat toch een stuk vrolijker?!

En dan als laatste nog een wat warmere outfit, met maar twee neon items. Maar, als jij neon toch nog wat 'eng' vind om te dragen, kan dit natuurlijk prima! De broek met bloemetjesprint (die ook helemaal in is aankomend seizoen) is van zichzelf ook al erg druk, dus daarom zie je in deze outfit ook niet zoveel 'neon' items. Je zou misschien denken dat de neon items een beetje wegvallen in deze outfit door de broek, maar dat valt heel erg mee. Kijk hier (klik) maar, ik heb dit setje geïnspireerd op deze outfit van Lookbook en je ziet dat het heel erg meevalt. De mint pastel trui past goed bij de broek en laat de neon gele ketting ook goed opvallen. Bij deze outfit ben ik voor een neutrale, bruine tas gedaan, deze maakt de outfit af.

Ik ben helemaal gek van deze vijf outfits en heb ook helemaal zin om leuke, felle neon items in mijn outfits toe te passen. Ik denk dat ik voor nu vooral voor de neon accessoires ga, deze vallen misschien iets minder op, maar maken toch al snel een outfit af. En als je de rest van je outfit vrij rustig houdt, vallen de neon accessoires ook lekker op, moo-ooi!

Wat vinden jullie van de neon trend? En hebben jullie hier al items van?