DIY | Bleach/Dip Dye Coloured Pants + video!

Een paar dagen geleden zagen jullie al in een shoplog dat ik (onder andere) een neon roze short (H&M) en bleekmiddel (Action) had gekocht. Ik was van plan om met de bleekmiddel de shorts te gaan bleken, en dat heb ik ook zeker gedaan! Je ziet de laatste tijd zoveel leuke inspirerende foto's op We Heart It en Lookbook dat ik er ook wel mee aan de slag moest gaan. In dit artikel kom je erachter hoe ik de short heb gebleekt en het belangrijkste, het eind resultaat!


Ten eerste heb ik een kort filmpje voor jullie, waarin je al snel een beeld krijgt van hoe het moet en ook zie je aan het einde het eind resultaat van de short al! Kijk maar:


Vergeet de video niet in HD te kijken!

Hieronder nog even een korte uitleg met foto's: 


Benodigdheden: 
- Emmer
- Water
- Bleekmiddel
- Short (ik gebruik een gekleurde, je kunt ook prima een denim short gebruiken)
- (Plastic) Handschoenen
- Elastiekjes (staat niet op de foto, ik kwam er later pas bij om dit te gebruiken)

Pas wel op voordat je met het bleken begint, trek niet je nieuwste kleren aan, maar gewoon wat oude kleren, voor het geval dat. Als er bleekmiddel in komt, kun je dat er nĂ­et meer uit krijgen!


Doe eerst wat water in de emmer, ongeveer net iets minder dan 1/4 van de emmer (in het filmpje zeg ik iets meer dan een bodempje). Dit doe je om het bleekmiddel wat te 'verdunnen', zodat het bleekmiddel net wat minder agressief wordt. 


Daarna giet je de bleekmiddel bij het water. Doe hier ongeveer net zo veel in op de foto hierboven. Je kunt er beter te veel bleekmiddel in doen dan te weinig. 


Draai daarna de short op, zodat je meer het 'ombre' effect krijgt. Vervolgens draai ik er elastiekjes om heen, omdat 1) de short zo blijft zitten en niet weer terug draait en 2) zo kun je zien tot hoever je de short in de bleekmiddel wilt doen, zodat je niet te ver met de short in het bleekmiddel gaat.  


Dan komt het leukste stukje: de short in de bleekmiddel doen! In het begin reageerde de short door de bleekmiddel heel agressief, de short kleurde namelijk rood! Maar, geen zorgen, want een tijdje later was de rode kleur weg. 


Na een tijdje (een paar minuten, het gaat echt heel erg snel) bleekt de short al heel snel en hier neigt ie al naar wit. Hierna heb ik 'm nog wat hoger gedaan en heb ik alleen de onderkant nog in het bleekmiddel laten zitten. 


En zo ziet het er dan na een tijdje uit! Ik wilde het liefst dat je nog wat meer van de neon roze kleur zag, maar zo vind ik het ook wel heel mooi gelukt. Als je klaar bent, moet je de short eerst even uitspoelen met water en vervolgens eerst laten opdrogen en daarna in de wasmachine doen- of gelijk in de wasmachine doen (maar dan moet er geen bleekmiddel meer in zitten). Want, een short die naar bleekmiddel ruikt is niet de fijnste geur die je om je heen wilt hebben ;)


En hier dan het eindresultaat! Ik ben er heel erg tevreden mee, ondanks dat je (naar mijn mening) net wat teveel wit/beige ziet en iets te weinig roze. Maar, dat maakt ook weer niet zoveel uit: zo vind ik 'm ook helemaal super! Nog een paar detailfoto's: 


Wat ik ook een heel erg leuk detail vind, is op de zakken voor- en achterop, dat de 'lijntjes' van touw nog gewoon roze zijn, zo grappig! Ik weet niet hoe het komt, maar ik vind het wel heel erg tof lijken. 

Tot zover mijn DIY over de bleached coloured shorts! Ik zag op YouTube alleen maar DIY's over hoe je denim shorts kunt bleken, maar zoals je kunt zien gaat dat ook gewoon heel gemakkelijk met een gekleurde, felle short. Op deze manier kun je dat dus heel makkelijk doen, ik hoop dat jullie hier wat aan hebben! 

Hebben jullie wel eens een short/broek/of ander kledingstuk gebleekt/ge-dip dyed?

PSST: Binnenkort komt er een outfit met de short online!