How To | Beachy Waves

Na het artikel van gisteren van hoe je je haar kunt dragen tijdens de warme zomerdagen, heb ik vandaag een leuke how to voor jullie. Deze haarlook draag ik sowieso iedere zomer wel een paar keer en vind ik heel erg leuk. Als je geluk hebt, blijft het ook zelfs twee of meer dagen zitten. Om het nog beter aan jullie te laten zien hoe je beachy waves kunt creëren, maakte ik tijdens het foto's maken ook een video. Lees snel verder om te zien hoe je beachy waves kunt maken...


Er zijn de laatste tijd veel manieren hoe je beachy, messy waves kunt creëren in je haar. Er is ook al een 'sea salt spray' op de markt gebracht die je in je haar kunt sprayen en vervolgens een beachy effect in je haar hebt. Bij de manier die ik vandaag aan jullie laat zien heb je een stijltang nodig (als je het snel wilt doen) maar als je deze liever niet wilt gebruiken kan je 'm ook weglaten (alleen duurt het dan wel een dag langer, je slaapt dan gewoon met de vlechtjes).


Bron, zelf bewerkt


Eerst heb ik voor jullie een filmpje, waar je stap voor stap kunt zien hoe je beachy waves in je haar kunt maken. In het filmpje laat ik het in 10 stappen zien, verder in het artikel kun je het ook wat sneller bekijekn met foto's, namelijk in 5 stappen.Dit doe ik zodat je het nog even rustig kunt overkijken. Ik praat niet in het filmpje, ik heb er expres een muziekje onder gezet zodat je het rustig kunt bekijken. 



Vergeet de video niet in HD te kijken!


Hieronder nog even alle stappen in foto's uitgelegd: 


Stap 1 | Doe je haar los, als dat niet zo was. Kam het vervolgens goed door en kam je haar in een midden scheiding.


Stap 2 | Verdeel nu wat haarspray of ander haarspul door je haar wat je haar beschermt tegen de warmte van de stijltang. Ik gebruik een haarserum van de Etos die ook nog eens pluizig haar tegen gaat.


Stap 3 | Verdeel je haar vervolgens in vier delen, twee aan de linkerkant- en twee aan de rechterkant. Dit vlecht je vervolgens in en zet je vast met een elastiekje. Zoals je kunt zien heb ik geen kleine elastiekjes en gebruik ik de 'normale' elastiekjes die voor dit haar wat te groot zijn. Als jij ook kleinere elastiekjes in huis hebt, kun je die beter gebruiken, maar eigenlijk maakt dit niet zo heel veel uit.


Stap 4 | Vervolgens pak je je stijltang en doet deze in het stopcontact. Ik zet 'm op 190°C, omdat ik niet super dik haar heb. Als je wat dikker haar hebt zou je 'm wat hoger moeten zetten en bij dunner haar wat zachter. Als de stijltang warm is, zet ik 'm op mijn vlechtjes. Begin bovenaan en wacht ongeveer 5 - 10 seconden. Doe dit bij ieder stukje van de vlecht en ga zo door met de volgende vlecht(jes). 



Stap 5 | En dan is dit het eindresultaat! Mooie beachy waves in vijf (!) stappen. Je kunt er eventueel nog wat haarlak overheen doen, maar het mooiste is als je je haar lekker zo laat. Als de beachy waves na een paar uur er dan wat uitgezakt zijn, lijkt het vaak nog mooier. Als je geen stijltang hebt of je wil niet met een stijltang werken tegen de warmte, kun je ook je haar vlechten in de avond en er dan mee gaan slapen. 


Je kunt ook maar twee vlechtjes maken (een aan de linkerkant en een aan de rechterkant) en vervolgens precies hetzelfde doen. Dit heb ik ook al eens geprobeerd, maar met vier vlechtjes krijg je toch net wat meer slag in je haar. 


Wat vind jij van de beachy waves en ga je het nadoen? Of heb je het misschien al eens gedaan? En als laatste vraag: wat draag jij vaak in de zomer in je haar?