How To | Tribal Nails


Ik had het al een tijdje op het oog: tribal nails. Ik zag allerlei leuke creaties op o.a. We Heart It en werd geïnspireerd door dit filmpje. Daarom leek het me ook wel leuk om het zelf te maken. Helaas had ik geen goede zwarte/witte striper in mijn bezit dus heb ik het gedaan met wat houten stokjes (saté prikkers). Dit lukte aardig goed, alleen zijn sommige lijnen wat dikker geworden dan dat ik wilde. In ieder geval, ik vind de nail art aardig gelukt en wil 'm dan ook stap voor stap aan jullie uitleggen. Lees snel verder op de volgende pagina om de stappen te volgen...


Van links naar rechts: Essence basecoat, NYC Mint Macaroon, Nabi Angel Peach en NYC Lavendar Cupcake


Stap 1 | Als je nog nagellak op je nagels hebt zitten, haal dit er dan eerst af met nagellakremover. Gebruik vervolgens een basecoat om te voorkomen dat je gele nagels krijgt.


Stap 2 | Bij tribal nails denk je al snel dat je een wit lakje als achtergrond moet hebben, maar dit hoeft niet persé. Ik vond het leuker om voor pastel kleurtjes als achtergrond te gaan, dus hier ben ik voor gegaan. Van links naar rechts zie je: NYC Mint Macaroon, NYC Lavendar Cupcake, Nabi Angel Peach en NYC Mint Macaroon. In het artikel pastel nails  kon je iets meer dan een week geleden ook al lezen hoe je zulke pastel nails kunt maken.

Van links naar rechts: Essence stamp witte nagellak, zwarte nagellak van Miss Sporty en Essence topcoat

Houten stokjes

Stap 3 | Experimenteer met zwarte en witte nagellak. Je kunt het best stripers gebruiken, maar aangezien ik die niet heb, gebruik ik deze houten stokjes. Werkt ook prima, maar het komt er wel allemaal wat 'slordiger' uit te zien. Ook kleur je af en toe met de kleurtjes in het begin nog een vakje in, of zet je er stipjes/streepjes mee.


Stap 4 | Als je hiermee klaar bent, hoed je alleen nog een laagje topcoat over je tribal nails te doen en je bent klaar! Nu alleen nog even laten opdrogen en je tribal nails zijn zo goed als af.

Ik vind de tribal nails heel erg leuk en hoewel het niet super netjes is, van ver af lijkt het net een kunstwerk op je nagels, heel leuk! Dit is zeker een erg leuke nail-art om te doen als je wat meer tijd hebt. Zelf heb ik er een halfuurtje over gedaan, dus het kost wel even tijd, maar ik vond het wel heel erg tof om te doen.

Wat vind jij van de tribal nails? En heb jij  het al eens gemaakt?