DIY | je zelfgekozen plaatje op een shirt! + video


Vandaag heb ik weer een heel leuke (fashion) DIY voor jullie, namelijk hoe je je saaie, effen top veel leuker kunt maken door je zelfgekozen plaatje er op te strijken. Maar, hoe doe je dat?! Dat laat ik in dit artikel zien! Het is heel erg simpel en ook heb je er bijna niets voor nodig. Als je nieuwsgierig bent, klik dan snel verder op de volgende pagina...

Alweer een tijdje geleden vond ik deze DIY op Sanne's blog en aangezien ik het een erg leuke DIY vond wilde ik 'm zelf ook wel een keer uitproberen. Het plaatje met de snor heeft Sanne zelf gemaakt met Photoshop, maar het maakt natuurlijk niet uit welk plaatje jij gebruikt op je shirt.

Wat heb je er voor nodig: 

  • Een effen (hoeft niet perse, maar is wel het mooiste) hemdje
  • Het plaatje die je wilt gebruiken
  • Transferpapier
  • Karton
  • Strijkijzer
  • Bakpapier

In het filmpje hieronder leg ik stapje voor stapje uit hoe je dit doet, zo krijg je er toch een beter beeld van:


Vergeet de video niet in HD te kijken!

Zoals ik ook al twee keer in het filmpje zei had ik per ongeluk donker textiel transferpapier gebruikt i.p.v. licht textiel voor dit grijze hemdje. Daarom zie je de witte randen ook nog heel goed, eigenlijk zou je deze niet meer horen te zien. Hier stoor ik me zelf niet heel aan, maar toch ga ik het zeker nog een keer proberen en dan goed doen. ;-)

Ik denk niet dat ik verder nog een uitleg moet geven over hoe je dit nu moet doen, bekijk het filmpje goed en dan snap je het vast wel. Heb je verder nog vragen, dan kun je die natuurlijk altijd achterlaten bij de comments! Trouwens; er komt ook een OOTD aan met dit hemdje, waar je 'm dan toch wat beter kunt zien :)

Wat vinden jullie van deze DIY? Gaan jullie 'm ook doen?