Tag: First things

Vandaag ga ik weer eens een tag doen! Alweer een tijdje geleden, en aangezien ik deze tag erg leuk vond besloot ik 'm over te nemen. Ik zag 'm op meerdere blogs, onder andere op die van Soesja en Esmay. In deze 'First Things' tag vertel ik jullie wat ik als eerste doe als ik wakker word, welk liedje als eerst in me opkomt enzovoort. Kijk maar mee!


Eerste ding dat je doet als je 's morgens wakker wordt - mijn wekker uitzetten en mijn lamp aandoen. Als ik nog wat tijd over heb ga ik meestal nog tien minuten op mijn iPod, even Twitter 'goedemorgen' wensen en Instagram checken. Het klinkt heel raar, maar daar wordt ik wat wakkerder van, als ik even op mijn iPod heb gezeten. 

Eerste ding dat je doet als je naar de sportschool gaat - als ik in de kleedkamer ben mijn schoenen verwisselen voor sportschoenen en vervolgens beginnen met sporten (ik doe mijn sportkleding thuis al aan). En dan natuurlijk sporten, wij (een vriendin, mijn zusje en ik) beginnen meestal altijd met fietsen, maar als dat vol is de crosstrainer of roeien. Wij gaan pas later op de loopband, haha!


Eerste ding dat je doet als je thuiskomt van je werk of school - als ik thuis kom, verwissel ik mijn broek meestal gelijk voor mijn pyjama. Dat zit zo veel lekkerder, haha! Vervolgens ga ik wat eten/drinken en dan met school bezig, blegh.

Eerste auto - die wordt moeilijk, want ik heb mijn rijbewijs nog niet eens! Eerst nog 3 jaar wachten voordat ik 'm überhaupt kan halen.

Eerste ongeluk/verkeersovertreding - niet zulke erge dingen, verkeersovertredingen: zonder licht fietsen en ongeluk, tja.. ik ben wel een keer tegen een auto aangereden (haha), maar dat is het wel. Die datum kan ik me trouwens nog heel goed herinneren, want dat was ook de dag dat ik mijn allereerste blog begon.


Eerste ding dat je wilde worden als je later groot was - moeilijke! Ik wilde zoveel dingen worden, maar ik denk dat ik, net zoals ieder jong meisje, wel beroemd wilde worden.

Eerste keus dessert - ijs! Ook al is het koud, ik vind het heerlijk en toch wel bij een dessert passen. Natuurlijk niet iedere dag, maar als ik uit eten ga (wat niet zo vaak is) kies ik toch het snelst voor ijs bij het dessert. Mijn favoriet is vanille, zo simpel maar oh zo lekker.

Eerste keus qua drinken - thee in de winter en water/ranja in de zomer. Smoothies vind ik ook heel erg lekker in de zomer.


Eerste liedje dat in je opkomt - Just Give Me A Reason van Pink, omdat ik die nu aan het luisteren ben. Ik vind het een heerlijk nummer, zoals ik de andere liedjes van Pink de laatste tijd ook heel erg tof ben. Ik vind de melodie ook heel leuk, het blijft echt in mijn hoofd zitten!

Eerste grote aankoop - Mijn iPod! Die heb ik vorig jaar eind april gekocht, en nog steeds ben ik er zó blij mee. Ik heb inmiddels al wel weer een nieuwe, omdat de andere kapot ging (niet mijn schuld), maar verder ben ik er heel tevreden over. Ik kan niet meer zonder!

Eerste baantje - (nog) geen! Ik heb me een tijdje geleden al wel opgegeven voor een krantenwijk, maar nog niks van gehoord. Ik vind het ook nog wel prima zo, wanneer ik 15 word (in april) wil ik wel op zoek naar een baantje.


Eerste keer in het vliegtuig - nog nooit! We gaan altijd op vakantie met de auto, en dat vind ik ook wel prima zo. Het uitzicht lijkt me wel mooi in het vliegtuig, maar verder heb ik er helemaal niets mee. Ik heb geen vliegangst, maar het idee om in een vliegtuig te moeten maakt me toch een beetje benauwd.

En dit was de tag! De tag gaat al een tijdje rond op blogs, dus ik tag niemand. Wie 'm wil overnemen, mag 'm natuurlijk wel overnemen. De foto's komen trouwens van Weheartit, hoe kan het ook anders met al die mooie foto's?! Wat vinden jullie van deze tag en gaan jullie 'm overnemen? Ik ben benieuwd!