Essence make-up sponge: wat vind ik ervan?

Jullie kennen 'm vast allemaal wel: de beautyblender. Deze kwam een paar jaar geleden uit en was toen een echte hype. Nog steeds, en daarom heeft Essence er ook een uitgebracht: maar dan veel goedkoper! Dus jullie begrijpen wel dat ik deze mee naar huis moest nemen toen ik 'm in de schappen zag liggen. In dit artikel kun je mijn mening lezen over deze make-up sponge van Essence, als je nieuwsgierig bent, lees dan snel verder...

Er staan al veel reviews op het net over deze sponge, maar omdat veel mensen bij mijn laatste shoplog vroegen om een review, schrijf ik er toch een artikel over. Deze make-up sponge van Essence is in twee kleuren verkrijgbaar, in paars en roze. Ik koos voor de originele kleur (roze!), die ik ook mooier vind. Ik had geluk dat het schap net was bijgevuld met de nieuwe producten, want ik hoorde dat deze make-up sponge al bijna overal is verkocht. Als je 'm ziet, zal ik 'm dan ook zeker meenemen!

Voor de prijs van €3,99 nam ik deze make-up sponge mee. Ik heb de 'echte' beautyblender van €14,95 nog nooit geprobeerd dus ik heb geen vergelijksmateriaal, maar ik kan wel zeggen dat ik deze sponge heel erg fijn vind. Het is in het begin even wennen, maar je brengt je foundation/BB Cream en concealer heel handig aan met deze sponge en door het 'bounchen' lijkt het ook nog eens heel natuurlijk op je gezicht.

De beautyblender zat ook heel mooi verpakt in een plastic doosje, maar wanneer je 'm hebt gebruikt en hebt schoon gemaakt, past ie daar niet meer in. Er zat ook een handig briefje bij waarop staat dat je het eitje voor  het aanbrengen van foundation, concealer, poeder en blush kunt gebruiken. Nu moet ik zeggen dat ik 'm alleen gebruik voor het aanbrengen van foundation en concealer, poeder en blush heb ik nog nooit geprobeerd maar ik denk dat dat ook wat moeilijker gaat. Je kunt de bolle kant van de sponge gebruiken voor het aanbrengen van foundation en de kleine, puntige kant van het ei voor het aanbrengen van concealer onder je ogen of bij kleine stukjes waar je niet goed bij kunt met de bolle kant.

Zoals ik al zei heb ik de 'echte' beautyblender niet dus die kan ik niet vergelijken met deze budget variant, maar ik ben er heel tevreden over. Je bent er 's morgens misschien wat langer mee bezig omdat je 'm ook nog moet schoonmaken, maar met wat babyshampoo heb je 'm ook zo weer schoon. Er komen na een aantal keer gebruiken wel wat scheurtjes in de sponge, maar dit vind ik niet zo erg.

Kortom, ik vind het een heel fijne sponge! En al helemaal voor de prijs. Ik raad deze sponge zeker aan, tenzij je niet zo van het aanbrengen met een sponge houdt. Je kunt de make-up sponge kopen bij Kruidvat met een tweede Essence schap voor €3,99.

Wat vinden jullie van deze beautyblender dupe van Essence? Hebben jullie 'm al geprobeerd?