Mijn 'everyday' bakje

Iedere make-up liefhebber heeft wel een aantal 'vaste' producten die hij/zij iedere dag gebruikt. Ook ik heb die. Ik heb een ladekast van mijn witte Helmer kastje vol zitten met make-up, maar ik vind het veel te onhandig om daar iedere dag in te kijken en daar iets uit te halen. Dan gebruik ik liever een 'everyday' bakje, een bakje waar alle producten in zitten die ik iedere dag gebruik. Tuurlijk wisselt dit wel eens, maar de meeste producten (zoals dagcrème, foundation, concealer, poeder enzovoort) blijft wel een tijdje hetzelfde. Deze producten laat ik in dit artikel aan jullie zien, lees snel verder...

Ik heb mijn 'everyday' producten in een bakje zitten die ik ooit bij de V&D kocht. Er zaten allemaal bakjes in elkaar waar je spullen in kon zetten, maar ik besloot een tijdje geleden dat ik het grootste bakje (deze dus) ook wel kon gebruiken om mijn 'everyday' producten in te doen, dus dat heb ik gedaan en het werkt ook nog eens heel fijn. Nu tijd om de producten te laten zien die er in zitten:

Alle producten. Mijn echte 'vaste' producten zijn eigenlijk alleen concealer, compact powder, mascara en wenkbrauwgel, alle andere producten wissel ik vaak af. Zo gebruik ik of mijn dagcrème gemixt met foundation, of een BB Cream. Met blushes wissel ik ook vaak af. Ik heb ook nog een ander bakje waar producten in zitten die ik maar af en toe of alleen in een bepaald seizoen draag. Denk hierbij aan highlighters en bronzers, maar hier zitten ook cream blushes in. Deze gebruik ik zo af en toe. 

En dan nog een snelle foto van mijn kwasten (in een Starbucks beker, jaja). Zoals je kunt zien gebruik ik niet zo veel kwasten en daarom heb ik er ook niet veel in zitten. Een kwast voor poeder, een voor blush, en nog een paar voor oogschaduw. Eigenlijk gebruik ik op een normale schooldag alleen maar mijn poeder-en blush kwast. Voor mijn foundation/BB Cream gebruik ik mijn handen (heel soms de beautyblender dupe van Essence) en voor mijn concealer gebruik ik altijd mijn sponsje van Essence (maar die zit in het 'everyday' bakje, omdat ie anders in deze beker valt).

Zoals ik net al zei, ik gebruik of mijn dagcrème gemixt met foundation of mijn BB Cream. Mijn dagcrème komt van Kruidvat (eigen merk), mijn foundation is de Photo Finish foundation van Catrice en de BB Cream komt van de Action. Deze dekt niet super, dus deze gebruik ik vaak als ik niet zo veel make-up op hoef/wil.

Na het aanbrengen van foundation/BB Cream pak ik mijn concealer palette van Essence, hiervan gebruik ik alleen de rechter kleur, dit is de perfecte kleur voor mij. Deze breng ik aan met de kleine punt van het sponsje van Essence, die ook in mijn bakje zit. Vervolgens breng ik poeder aan, hiervoor gebruik ik nog een oude van Catrice. Ik had de Skin Finish compact powder van Catrice ook al, maar deze ging kapot, dus deze heb ik weer opnieuw gemaakt met 70% alcohol en in deze verpakking gedaan. Dan is het tijd voor blush - hiermee wissel ik altijd af. Op dit moment gebruik ik deze twee blushes het meest, de Essence blush uit de Vintagaire LE collectie in '01 It's Popul-art' en de H&M blush in 'Spring Flower'.

En dan nog tijd voor mascara en wenkbrauwgel. Op dit moment gebruik ik een mascara van Essence, namelijk de Maximum Definition Volume mascara. Hier ben ik erg tevreden over dus deze behoort zeker tot mijn favorieten. Ten slotte gebruik ik nog een wenkbrauwgel van Essence (die inmiddels bijna op is) en dat is het! Ik heb geen lipproducten in mijn 'everyday' bakje zitten, omdat deze er naast staan op mijn bureau. Maar qua lipbalsem ga ik 's morgens vaak voor Balmi en als ik meer voor een kleurtje wil kies ik voor een lipstain van NYC. 

En dat was het, dit zit dus in mijn 'every day' bakje! De eerste keer dat ik dit liet zien deed ik het in een filmpje, en nu in foto's. Laat maar weten wat jullie fijner vinden. Omdat ik hou van het varieren met producten raakt mijn bakje af en toe helemaal vol, dus af en toe ruim ik 'm weer even op zodat het overzichtelijk blijft. 

Gebruiken jullie een 'everyday' bakje? En zoja, hoe ziet die eruit?