LOVE: crosses (mijn collectie!)

Vorig jaar kwam het in modewereld en het is ook niet meer weggegaan: de kruisjes trend. Voor christenen is het misschien een wat rare trend, maar ik, als niet-gelovige, vind het toch wel een leuke trend. Ik vind het mooi als een kruisje verwerkt is in een kledingstuk of als accessoire. Ik heb sinds afgelopen jaar een paar kruisjes kledingstukken en accessoires gekocht en die laat ik in dit artikel aan jullie zien. Klik dus snel op 'lees verder' als je nieuwsgierig bent...

Ik begin met mijn twee kledingstukken. Als eerste deze top die ik vorig jaar bij de New Yorker kocht. De top is wit en er staat een grijze kruis op. Deze top draag ik in ieder seizoen wel, alleen is dat in de herfst/winter natuurlijk met iets erover, zoals deze legergroene blouse.

Mijn tweede kledingstuk met kruisjes is deze trui van C&A. Ik vind de kruisjes meer lijken op plusjes, maar toch zijn het echt kruisjes. Dit vind ik een hele leuke trui en daarnaast is ie ook heel erg warm, dus perfect voor de koude dagen.

Ik was 'm bijna vergeten (terwijl het een van mijn favo kledingstukken is), maar mijn derde en laatste kledingstuk met kruisjes is deze blouse. Ik kocht 'm alweer een tijdje geleden bij de H&M en ik zoals ik net al zei, is het een van mijn favo kledingstukken. Wat ik ook zo fijn vind aan deze blouse, is dat je 'm overal wel bij kunt combineren.

Dan heb ik ook drie sieraden met kruisjes: twee kettingen en één paar oorknopjes.

Deze twee kettingen met kruisjes komen van dezelfde webshop: Sieradenkistje. Ik heb ze ook beide niet gekocht, de eerste ketting kwam uit de goodiebag die we kregen bij de hightea met Jessy's verjaardag en de ketting daarnaast heb ik laatst gewonnen. Beide kettingen zijn erg verschillend, ze zijn dan wel allebei grijs maar de kruis van de eerste ketting is veel groter en ook is de ketting veel langer. De ketting rechts is heel kort en ook is het kruisje heel klein. Hoewel de eerste ketting best opvalt, is de tweede ketting juist erg subtiel.

En dan nog mijn oorknopjes, die in een oorknopjesset van Primark zaten. Ik heb ze nu ongeveer een halfjaar en in die tijd heb ik ze al heel vaak gedragen. Op mijn wishlist staan ook nog wat langere kruisjes oorbellen, zoals deze van Forever21.

En dit is mijn collectie van kruisjes! Je vind het lelijk of je houdt er van, maar ik hou er van. Ik ben dan ook weer niet zo dat ik alles samen combineer, zo zou ik niet zo snel de lange ketting met kruisje over mijn top met kruis heen dragen, dat vind ik toch wat te. Ik vind wel dat mijn oorknopjes met kruis er dan bij passen, omdat dat een heel subtiel detail is. Ik heb nog een collage gemaakt met We Heart It plaatjes om inspiratie op te doen met kruisjes:

Heb jij kledingstukken/sieraden met kruisjes? Of vind jij het helemaal niets?