How to: zomerse nail-art

Ik vind het heel erg leuk om een nail-art te maken op mijn nagels, maar ik ben er zelf net wat te ongeduldig voor en met school heb ik ook niet zo veel tijd om het te maken, waardoor ik vervolgens mijn nagels in één kleurtje lak. Ook leuk, maar iets met nail-art vind ik toch het mooiste op mijn nagels. Nu ik vakantie heb, heb ik daar alle tijd voor en die tijd gebruik ik natuurlijk goed. Afgelopen week deed ik wat inspiratie op op Weheartit en Youtube en daar maakte ik een mooie nail-art van. Kijk maar mee op de volgende pagina hoe ik deze nail-art maakte.


Gebruik eerst een basecoat op je nagels, zodat je nagels niet verkleuren van de nagellak.
Lak dan je ringvinger lichtblauw. Ik gebruikte hiervoor een mintblauw kleurtje voor van NYC (Blue Sky). De rest van je nagels lak je wit. Omdat ik die kleur niet heb, gebruikte ik hier een nude kleurtje voor van Elf, dat kan ook prima. Als je wat uitschiet maakt dat niet uit, als de nail-art af is kun je dat er zo weer af halen.

Dan gaan we beginnen met de roosjes. Daarvoor heb je drie verschillende kleuren roze nodig en een witte kleur. Je kunt de kleuren met een kwastje aanbrengen, maar ik gebruikte er gelijk mijn stripers voor (deze komen van de Action, dus ze zijn ook nog eens super cheap). Voor de blaadjes heb je ook drie verschillende kleuren groen nodig, ik had geen goede donkergroen, dus ik gebruikte dit glitter lakje van Safari ervoor. 

Je begint met de middelste kleur roze en hier maak je een paar 'lelijke' rondjes van op je nagels. Dan pak je de andere kleuren roze en hier zet je heel random streepjes mee op het rondje. Je zult zien dat het van dichtbij niet op een bloem lijkt, maar als je je nagels bekijkt op een afstandje wel!

Dan ga je verder met de blaadjes. Met de middelste groene kleur zet je een streepje aan beide kanten van de bloem en met de andere kleuren groen zet je hier weer streepjes doorheen, zodat het wat meer op een blaadje lijkt. Ook van dichtbij lijkt dit totaal niet op een blaadje, maar als je van ver af kijkt wel. 

Als de roosjes af zijn, ga je verder met de andere nagels. Hiervoor gebruik je een sponsje en een pincet. Het sponsje knip je zo dat je een klein sponsje overhoudt, zo klein als je hierboven ziet. Pak een paar vrolijke kleuren en doe deze op een blaadje. Als je dan met het sponsje door die kleuren heen gaat, kun je ze op je nagels aanbrengen. Kijk maar: 

En zo ga je de hele tijd door met de kleuren die jij het mooist vind. Ik heb voor lichte zomerkleuren gekozen, omdat ik het mooist vind. Je begint met de lichtste kleur en dat bouw je steeds op. Met het sponsje kun je er ook goed voor zorgen dat de kleuren mooi overlopen, zoals je hierboven ook goed ziet met geel/roze. 

Toen ik alle kleuren had gebruikt en ik er tevreden over was, heb ik er nog een laagje glitterlak (van Essence) overheen gebracht. Als laatste een laagje topcoat overheen om ervoor te zorgen dat alles goed blijft zitten, en dan is je nail-art af! Ik vond het nog best meevallen om het te maken. Ik wil ook nog een keer al mijn nagels met de roosjes maken, ik denk dat dat ook wel heel mooi is. 

Wat vind jij van deze zomerse nail-art?