Love: Fifth Harmony

Hoewel ik tot één week geleden nog niets van ze had gehoord, ben ik nu helemaal fan van ze: Fifth Harmony. Sommigen van jullie kennen ze misschien al wel, anderen niet (net zoals ik). Ze deden mee aan het laatste seizoen van X Factor in Amerika en werden uiteindelijk derde. Toen ik toevallig een video op YouTube vond van hun cover van Impossible werd ik verliefd op hun stemmen: zó mooi!

Ally, Dinah, Simon, Normani, Lauren en Camila

De groep bestaat uit Ally Brooke, Dinah Jane Hansen, Camila Cabello, Normani Hamiltoen en Lauren Jauregui. Ze deden allemaal los als solo artiest mee aan X Factor, maar ze vielen allemaal af in de bootcamp. Omdat ze wel allemaal heel talentvol waren gaven de juryleden ze nog een kans: als groep! Hun mentor werd Simon. Ze belanden uiteindelijk in de finale met twee andere artiesten, maar vielen helaas als eerste af waardoor ze op de derde plek kwamen.

Ik vind Fifth Harmony wel wat weghebben van Little Mix, ook een band met vijf meiden die bij elkaar zijn gekomen door X Factor. Toch ben ik net wat meer fan van Fifth Harmony, omdat ik meer van rustige liedjes hou en Little Mix vooral drukke liedjes zingt. Mijn favoriet van Fifth Harmony is Camila, ze kan niet het beste zingen van de groep (je kunt in X Factor ook wel zien wie er het meest zingen, dat zijn Ally en Lauren), maar ze heeft zo'n mooie, unieke stem. Altijd als ik haar hoor zingen, krijg ik kippenvel. Luister zelf maar in hun cover van Impossible (dit vind ik de allermooiste cover van hun):



Shontelle - Impossible: ik vind het stukje van Camila zó mooi, dit is vanaf 1:12 tot 1:36. Hieronder laat ik nog meer covers zien van ze.



Christina Perri - A Thousand Years: gewoon prachtig! Meer heb ik er niet over te zeggen.



Kelly Clarkson - Stronger: dat beginstukje, zo zielig! Echt heel knap dat Ally toch die week aan de liveshow meedoet. Ik vind het originele liedje al heel mooi, maar door een groep gezongen nog veel mooier.



Ellie Goulding - Anything Could Happen: naast dat ik het decor en de outfits heel mooi vind in deze liveshow, zingen ze het liedje perfect!

Toen ik aan het zoeken was naar nog meer covers van ze, kwam ik ook twee covers tegen die ze hebben opgenomen met BoyceAvenue. Die ken je misschien wel van YouTube, kijk maar:



Justin Timberlake - Mirrors (cover Boyce Avenue feat. Fifth Harmony)



Bruno Mars When I Was Your Man (cover Boyce Avenue feat. Fifth Harmony)

Mirrors en When I Was Your Man zijn op dit moment mijn favoriete liedjes, dus toen ik zag dat ze die ook hadden gecoverd samen met Boyce Avenue was ik heel blij. En ze zingen het ook nog eensh eel mooi, als je het mij vraagt veel beter dan het origineel!

Wat vind jij van Fifth Harmony?