Recept: aardbeienkwarktaart

Oke, eigenlijk is dit héél erg simpel om te maken, maar toch leek het me leuk om aan jullie te laten zien. Bij de laatste bloggers high tea bij Romy (klik hier voor het artikel) besloot ik om een keer wat anders te maken dan cupcakes, en ging ik voor een kwarktaart. Vroeger lustte ik het nooit, maar deze aardbeien variant is zó lekker, die kan ik echt iedereen aanraden! Klik snel op 'lees verder' wat je nodig hebt om deze taart te maken en hoe ik 'm heb gemaakt...


Benodigdheden:
- Dr. Oetker Kwarktaart Aardbei pak (inhoud: taartmix, kruimelbodemmix en bakpapier) €2,49
- 500 gram magere kwark
- 250 ml slagroom
- 60 gram boter/margarine
- 400 ml water


1. Pak eerst de inhoud uit het Dr. Oetker pak.
2. Vervolgens leg je het bijgesloten bakpapier over de springvormbodem. Plaats de rand erop en je kunt de springvorm sluiten
3. Dan kun je aan de slag met de bodem. In het pak van Dr. Oetker zit een kruimelbodemmix waar je 60 gram gesmolten boter aan moet toevoegen. Ik heb vloeibare boter gebruikt, omdat we geen boter in vaste vorm in huis hadden. Dit werkt ook prima. Als de boter is gesmolten haal je de pan van het vuur en doe je er de kruimelbodemmix bij. Roer dit goed door en doe dit vervolgens in de springvorm. Ga nog even met de holle kant van een lepel over de kruimels heen en dan is de onderkant van de taart klaar! Zet 'm nu zo'n tien minuten in de koelkast zodat die nog wel wat sterker wordt, voordat ik de kwark er bij doe.
4. Als de bodem klaar is, kunnen we door met de kwark. In het pak van Dr. Oetker zit de taartmix. Deze taartmix doe ik  in een grote kom, en hier voeg ik vervolgens 400 ml water aan toe. Dit mix ik even door, tot het water goed is gemengd met de taartmix. Als dat goed is, voeg ik er ook de magere kwark en de slagroom aan toe. Dit mix ik weer door tot je een mooie, egale, roze kleur krijgt (zoals op de foto hierboven). Dan is de taartmix klaar!
5. Wat je dan alleen nog maar hoeft te doen, is de springvorm met de kruimelbodem uit de koelkast te halen en hier de taartmix in te doen.
6. En dan komt het moeilijkste gedeelte: wachten. Een kwarktaart moet dik twee uur in de koelkast staan tot ie helemaal klaar is. Voor de high tea heb ik de taart al een dag van tevoren gemaakt, zodat de taart de hele nacht in de koelkast  stond. Hoe langer de taart in de koelkast staat, hoe steviger ie' wordt.
7. Toen ik 'm de volgende dag uit de koelkast haalde, heb ik er ook nog wat aardbeien op gedaan. Je kunt er voor kiezen om 'm gewoon zo te laten, maar ik vind het er met aardbeien een stuk leuker uitzien.


Een kwarktaart maken is heel simpel zoals je kunt zien, maar omdat het zo makkelijk is is het hee handig om te maken voor bijvoorbeeld een verjaardag of moederdag (ook al duurt dat nog heel erg lang). En ik kan ook wel echt zeggen dat deze aardbeien kwarktaart op dit moment mijn favoriet is, jum! Ik vond ook nog een filmpje van deze kwarktaart op YouTube van Dr. Oetker waar alles ook god uitgelegd wordt, klik hier om deze te zien.

Wat vinden jullie van kwarktaart en gaan jullie dit recept namaken? Ik ben benieuwd!