DIY | Fashion kalender

Het wordt tijd dat er meer DIY's op IHBF komen! Ik vind het zelf erg leuk om creatief bezig te zijn, dus dat moet wel goed komen! In de kerstvakantie kocht ik een paar DIY spulletjes, waaronder een A3 kladblok. Deze wilde ik gebruiken om een kalender te maken voor 2014. Ik heb namelijk al heel lang een kalender van Hoe Overleef ik?, en die is wel echt aan vervanging toe. Kijk je mee naar de kalender die ik maakte?


  • Een (A3 of A4) kladblok - wat jij maar mooier vind, een grote kalender óf een kleine kalender
  • Véél tijdschriften (bijvoorbeeld Fashionista, Cosmogirl of H&M catalogi) 
  • Schaar 
  • Potlood
  • Zwarte stift 
  • Liniaal  
  • Lijm 

Ik heb mijn 3D kladblok bij de Hema gekocht, voor iets van €4,50. In het begin vond ik dat nog best duur, maar met alles bij elkaar (de kladblok, stift en oude tijdschriften) kom je zo rond de €10 voor een kalender, en dat vind ik nog best meevallen. Voor zo'n kalender in de winkel betaal je er zo twee/drie keer zo veel voor. Voor de voorkant heb ik een foto van Parijs (uit de Vogue) in de vorm van een hart geknipt. Daarnaast heb ik er in grote cijfers/letters '2014' en 'by Myrthe' opgezet. Je kunt zo'n kalender natuurlijk ieder jaar weer gebruiken, want als ie' hangt/staat zie je de voorkant toch niet. 

De fashion plaatjes heb ik geknipt uit tijdschriften. Tijdschriften die ik heb gebruik zijn: Fashionista, Cosmogirl!, Girlz! en ook heb ik veel geknipt uit oude H&M catalogi. Ik heb de kledingstukken aangepast aan het type weer, zo zie je bij de maand januari truien, laarzen, lange broeken en andere warme kledingstukken. 

Naast warme kledingstukken heb ik bij februari ook hartjes uitgeknipt, want op 14 februari is het natuurlijk Valentijnsdag! Ik denk dat jullie nu wel snappen hoe ik deze kalender heb gemaakt, dus verwacht hieronder nog de foto's van de maanden - maart, april, mei en juni - die ik tot nu toe af heb. Enjoy! 

Ik ben nog wel even zoet met de andere maanden die ik nog moet maken (juli, augustus, september, oktober, november en december), maar dat is niet erg want ik vind het zo leuk om hiermee bezig te zijn! Zoals je kan zien op de foto's wordt de kleding steeds bloter en kleurrijker naar de zomer toe. Ik word dan ook heel vrolijk als ik naar de pagina van juni kijk met al die bloemetjes en felle kleuren. 

Q: Wat vind jij van mijn zelfgemaakte fashion kalender? Ga jij 'm ook maken?