Nail-art | Valentine's Day

Over anderhalve week is het zover: Valentijnsdag! Hoewel het hier in Nederland niet heel groots wordt gevierd, heb ik toch speciaal voor Valentijnsdag een nail-art gemaakt. Verwacht veel roze, hartjes en andere schattige dingen! Dit zijn trouwens de eerste foto's die ik heb gemaakt met mijn Canon EOS 1100D. Oh, ik ben er zó blij mee. Lees snel  verder als je wilt weten hoe ik deze nail-art heb gemaakt...

Ik begon met drie basiskleuren, wit, lichtroze en parelmoer. Op mijn duim en ringvinger bracht ik een witte nagellak aan van Hema (zonder naam), op mijn wijs- en ringvinger een lichtroze kleur van Pieces (ook deze heeft geen naam) en op mijn middelvinger bracht ik een parelmoerlak aan van Catrice, genaamd Just Married.

Vervolgens ging ik verder met mijn duim. Op een sponsje (kun je bij elke drogisterij wel vinden) bracht ik roze (Essence 107 naughty and pink!) en een gouden (Maybelline Brocades 220 Knitted Gold) lak aan, en vervolgens heb ik die rustig op mijn duim aangebracht. Zo krijg je een soort ombre effect. Vervolgens ging ik eroverheen met een zilveren glitterlak (Essence 03 Hello Holo). En dan, als laatste, maakte ik nog met een witte striper van Essence strepen over mijn nagel.

Na mijn duim ging ik verder met mijn middelvinger, waar ik als basis de parelmoer lak van Catrice had aangebracht. Hier maakte ik een cupcake op, wat eigenlijk best makkelijk is om te doen! Eerst bracht ik tot de helft van mijn nagel roze aan (1). Met een donker roze striper van MAX (Action) ging ik over die roze kleur heen (2). Om de cupcake vorm te krijgen (wat overigens niet helemaal gelukt is bij mij, haha), kun je het best wat van de nagellak (ik gebruikte hiervoor een beige striper van de Action) op een papiertje doen, en vervolgens met een dotting tool (of een potlood) hier in te gaan en stippen te maken op je nagel (3). En om de cupcake ook echt op een cupcake te laten lijken, kun je met verschillende kleuren stipjes maken op je cupcake (4)! Ook dit heb ik gedaan met een dotting tool.  

Voor mijn ringvinger was het de bedoeling om met een dotting tool en veel verschillende kleuren een hartje te maken, maar aangezien mijn hart niet zo mooi was gelukt, heb ik mijn hele nagel maar ingevuld met stippen. Staat ook leuk, toch?

Op mijn pink wilde ik graag een hartje maken. Ik kan nooit een perfect hartje uit de losse hand maken, dus bedacht ik hier iets voor. Ik knipte een stukje tape af en vouwde dit voor de helft dubbel (1). Vervolgens knipte ik een half hartje uit het tape wat op elkaar gevouwen zat (2). Als je het tape vervolgens weer uitvouwt, krijg je een perfect hartje (3)! Dit plakte ik op mijn nagel (4), ik lakte de nagellak eroverheen (5) en dan hoef je alleen nog maar de tape eraf te halen (6)...

...En klaar is je nail-art! Ik heb niet laten zien hoe ik mijn wijsvinger heb gedaan, maar over de lichtroze kleur heb ik alleen een gouden glitterlak aangebracht (dat lijkt me niet zo moeilijk om zelf te doen). Ik ben tevreden met mijn nail-art, ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden!

Q: Wat vind jij van mijn nail-art en wat ga jij doen met Valentijnsdag?