De beste soundtracks

Wanneer er binnenkort een nieuwe film uitkomt waar ik erg benieuwd naar ben, kan ik me altijd al erg vermaken met de soundtracks. Een soundtrack is - voor de gene die het misschien niet weten - muziek wat een film begeleidt. Het kan zo zijn dat de muziek ook te horen is bij het kijken van die film, maar dat hoeft niet zo te zijn. Ik heb vijf favoriete soundtracks die ik in dit artikel - op willekeurige volgorde - aan jullie laat zien (of eigenlijk, horen)!


Coldplay - Atlas {Catching Fire}

Fans van The Hunger Games en met name Catching Fire, snappen vast wel waarom 'Atlas' bij mijn favorieten hoort. Ik vind 'Atlas' echt het perfecte liedje voor de film, ik krijg er kippenvel van en het sluit echt perfect aan op de film. Ook de lyric video vind ik prachtig.


Ellie Goulding - Beating Heart {Divergent} 

Je houdt er van of je vindt het vreselijk, de stem van Ellie Goulding. Persoonlijk vind ik haar stem mooi omdat het zo uniek is. En het past ook perfect bij de soundtracks van Divergent! Ook van 'Beating Heart' krijg ik kippenvel. Vaak heb ik met liedjes dat ik er snel zat van wordt, maar 'Beating Heart' staat al maanden in mijn afspeellijst en nog steeds luister ik er graag naar, extra bijzonder dus. 

Birdy - Tee Shirt [The Fault in Our Stars]

Misschien een beetje eentonig, maar hierna komen alleen nog maar soundtracks van The Fault in Our Stars. Deze film is nog niet eens uit (nog 37 dagen - in Nederland - om precies te zijn), maar de soundtracks van de film wel. En oh, wat zijn die geweldig! Ik heb alle liedjes al geluisterd en ze sluiten allemaal zo goed aan op het boek (en waarschijnlijk ook op de film). Ook vind ik het geweldig dat Birdy maar liefst drie liedjes heeft voor de film, omdat ik al héél lang fan van haar ben en ik in februari zelfs naar een concert van haar ben geweest. 'Tee Shirt' is een kort liedje, maar ik vind 'm prachtig. 

Birdy - Not About Angels [The Fault in Our Stars] 

Nog een liedje van Birdy van de TFIOS soundtrack is 'Not About Angels'. Dit liedje is wat emotioneler dan 'Tee Shirt' en vind ik ook prachtig. Als je het boek hebt gelezen en je dat een mooi boek vond, ben je het vast met me eens dat deze soundtrack perfect is voor de film!

Ed Sheeran - All Of The Stars [The Fault in Our Stars] 

Ten slotte nóg een liedje van The Fault in Our Stars, maar dan een van Ed Sheeran. Dit is een van de populairste soundtracks voor TFIOS. Ook dit liedje vind ik erg mooi en goed bij het boek passen. Ook komt het woord Amsterdam in het liedje voor, dus dat is al helemaal een goede reden om het liedje te luisteren! 

Wat is jouw favoriete soundtrack?