How To | Vrolijke Lente nagels

Al eerder liet ik jullie een leuke nagel how to voor de Lente zien, en omdat ik daar best veel leuke reactie's op kreeg, besloot ik om nog eens bezig te gaan met een leuke how to. Deze is niet heel origineel, omdat je 'm de laatste tijd al veel vaker ziet voorbij komen op beauty blogs, maar daarom niet minder leuk. Ik heb het over 'spatter' nagels, oftewel met een lege vulling (van een pen) nagellak op je nagels spettert. Je kunt zelf weten welke lakjes en hoeveel lakjes je gebruikt, maar ik pakte er (natuurlijk) lente lakjes bij!

Van links naar rechts: NYC Mint Macaroon, Essence 22 What Do U Think? en NYC Bubblegum Pink

Ik hoefde niet zo lang te twijfelen over de lakjes: mijn twee geliefde pastel lakjes van NYC moest ik zeker gebruiken, en daarnaast pakte ik nog een oranje- met glitters lakje van Essence.

En dit is dan het eindresultaat! Ik heb geen foto's tussendoor genomen, maar wat ik heb gedaan is als volgt;
1. Lakken met lentelakjes. Op mijn duim- en middelvinger zie je Mint Macaroon,  op mijn wijs- en ringvinger Bubblegum Pink and that's it. What Do U Think? heb ik alleen gebruikt voor de spetters.
2. Met een sponsje wat nagellak op de bovenkant van mijn nagels deppen, dit zorgt voor een ombre effect. Dit zie je niet zo goed op de foto's, helaas.
3. De spetters maken! Je pakt een lege huls van een pen, doet aan de onderkant wat nagellak. Even blazen door de penhuls en de nagellak spettert op je nagels! Hierbij moet je er wel letten op dat je er wat onder legt, want de nagellak spettert natuurlijk niet alleen op je nagels...
4. Als je klaar bent met het spetteren, kun je je topcoat er over heen doen. En je bent klaar!

Tip: je kunt voor het aanbrengen van de topcoat ook nog een glitter topcoat op de bovenkant van je nagels aanbrengen. Dit maakt je nagels helemaal af!

Hebben jullie nog leuke tips voor een nail art die ik kan maken? En, hebben jullie ook al een leuke nail art voor dit seizoen gemaakt? Laat maar achter bij de comments!